Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

14-10-2024

Aantal uur per week

12 uur p/w

Einddatum

14-10-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

90 euro p/u

Sector

Overheid, Voorlichting en Communicatie



De gemeente Utrecht heeft in het coalitieakkoord 2022-2026 de programmatische aanpak van de Amsterdamsestraatweg geprioriteerd. Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een communicatieadviseur voor dit werkgebied.

Amsterdamsestraatweg
Vanuit de integrale programma aanpak werkt de gemeente in de Amsterdamsestraatweg aan:
•    Een vernieuwde openbare ruimte met verbeterde verkeersveiligheid en aantrekkelijke uitstraling;
•    Een aantrekkelijk en krachtig winkelgebied;
•    Een plek waar het veilig, ontspannen en gezond wonen en ondernemen.

Dit programma heeft drie inhoudelijke pijlers: sociale veiligheid, ruimtelijke kwaliteit en economische vitaliteit. De inhoudelijke pijlers worden ondersteund door een pijler ‘communicatie, participatie en alliantievorming’. Ook voor dit gebied zoeken we een communicatieadviseur voor de pijlers ‘communicatie, participatie en alliantievorming’.

Je taken zijn:  
Als communicatieadviseur ben je verantwoordelijk voor het opbouwen van de positionering van het programma en het desbetreffende gebied. Je zorgt voor een strategie en infrastructuur voor de programmacommunicatie. Dit doe je in nauwe afstemming met het programmateam, de betrokken communicatieadviseurs van de herinrichting, het wijkbureau, gemeentelijke afdeling Openbare Orde en Veiligheid, het ‘zusterprogramma’ Kanaalstraat-Damstraat en bestuurscommunicatie. Je hebt daarbij voeling met en oog voor de bewoners en ondernemers van het gebied.

Concreet betekent dit:
•    Geeft samen met de alliantiemanager vorm aan positionering en alliantievorming met een brede groep van belanghebbenden (ondernemers, bewoners, vastgoedeigenaren, wijkorganisaties en gemeente);
•    Onderhoudt daartoe een relevant netwerk in het desbetreffende gebied;
•    Stelt een strategisch communicatieplan voor het programma in samenwerking met de gemeentelijk communicatieadviseur van het programma;
•    Werkt het strategisch communicatieplan uit in een operationeel communicatieplan inclusief een communicatieagenda voor het programma van het gebied;
•    Geeft uitvoering aan het communicatieplan en als onderdeel daarvan, waar nodig, mogelijk en/of relevant voor momenten met pers, bestuur en netwerken;
•    Bouwt aan een communicatieve infrastructuur met duidelijke boodschap en inzet van communicatiekanalen zoals social media;
•    Zorgt voor en begeleidt participatietrajecten in het kader van het programma van de Amsterdamsestraatweg, zoals de herontwikkeling van de Julianaschool;
•    Maakt specifieke communicatieplannen bijvoorbeeld voor feestelijke momenten;
•    Zorgt voor placemaking voor het pand Amsterdamsestraatweg 210 als uitvalsbasis voor het programma met bijbehorend plan voor bemensing en programmering van activiteiten;
•    Ondersteunt en jaagt aan als het gaat om agendering van het programma aan relevante tafels;
•    Haalt actief informatie op bij alle programmateamleden en in de wijk om de interne en externe communicatieagenda te vullen en richting te geven;
•    Is lid van programmateam van het gebied en vormt een netwerk met betrokken communicatieadviseurs van onder andere Openbare Orde en Veiligheid, de wijk en andere programmateams;
•    Adviseert gevraagd en ongevraagd de leden van het programmateam over communicatiestrategie en – uitvoering;
•    Rapporteert aan de programmamanager.

Halfjaarlijks plan van aanpak
De communicatieadviseur maakt halfjaarlijks een plan van aanpak waarin in grote lijnen de werkzaamheden en ijkmomenten worden opgenomen. Dit Plan van Aanpak wordt geagendeerd in het programmateam van het gebied. De communicatieadviseur heeft periodiek overleg met onder andere de programmamanager, de alliantiemanager, de vastgoedregisseur en de trekkers van de verschillende pijlers.

Eisen



  • Geef hier twee recente en relevante referenties op.Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:

    Referentie 1
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Referentie 2
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Heb je aantoonbare werkervaring met communicatie rondom vastgoedontwikkelingen?

  • Heb je ervaring als communicatieadviseur waarbij je te maken had met het informeren van zowel ondernemers als bewoners?

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:

  • Je hebt ervaring met gebiedsgerichte communicatie, zowel strategisch als in de uitvoering:

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Aantal jaren werkervaring met gebiedsgerichte communicatie, zowel strategisch als in de uitvoering:- 0 tot 3 jaar
    - 3 tot 5 jaar
    - Meer dan 5 jaar

  • Heb je ervaring met vergelijkbare gebieden/straten in een grote stad?

  • Heb je werkervaring binnen een gemeente?
    (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is)- G4-gemeente
    - 100.000+ gemeente
    - Kleinere gemeente
    - Nee

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres?Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.