Parttime
Overijssel
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16

Startdatum

28-10-2024

Aantal uur per week

20 uur p/w

Einddatum

04-04-2025

Standplaats

Vriezenveen

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid



  • Bezwaarschriftenprocedure rondom de commissie
    (ontvangstbevestigingen, contact met bezwaarmaker, overleg met verweerders, dossiers samenstellen, termijnen bewaken, organisatie rondom de commissie en contact met commissieleden, hoorzittingen, adviezen schrijven registratie bijhouden voor jaarverslag, kwartaaldeclaraties commissieleden beide commissies);

  • Klachtenprocedure
    (contact met klager, uitzetten klacht bij klachtbehandelaar (leidinggevende), termijnen bewaken, eventueel hoorzitting plannen en oordeel formele klachtafhandeling (in de meeste gevallen worden klachten informeel afgehandeld), contact met de Nationale Ombudsman onderhouden, registratie bijhouden voor jaarverslag);

  • Werkzaamheden voor het reguleren van de veelschrijver (regeling is bijna geformaliseerd).


Secretaris taken
Het zijn van secretaris bij de commissie ruimte en overig in geval van bezwaarschriften over Woo-verzoeken.

Eisen



  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie sociale zaken.

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het behandelen van klachten.

  • De kandidaat is minimaal in het bezit van een afgeronde juridische opleiding op HBO niveau.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
    De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

  • Kandidaat heeft actuele kennis van de Algemene wet Bestuursrecht en van wet- en regelgeving op het gebied van het sociaal domein. Dit moet duidelijk blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het behandelen van Woo verzoeken.


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 17 oktober 2024 tussen 10.00 en 13.00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, kan in heldere en vlotte bewoordingen de juridische lijn weergeven;
    - Is flexibel en creatief in het zoeken naar oplossingen; bekijkt kansen en mogelijkheden binnen de kaders die wet- en regelgeving voorschrijven;
    - Is initiatiefrijk, beschikt over analytisch vermogen, overtuigingskracht en inlevingsvermogen.
    - Kan verschillende belangen goed inschatten en afwegen, beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie sociale zaken.

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het behandelen van klachten.

  • De kandidaat is in het bezit van een afgeronde juridische opleiding op WO niveau.

  • De opdracht is voor 16 tot 20 uur per week, ademend met de werkvoorraad. Enige flexibiliteit van de beoogd kandidaat is wenselijk, wanneer er bijvoorbeeld veel bezwaren binnenkomen.

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het behandelen van Woo (voorheen Wob) verzoeken.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.