Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

31-10-2025

Standplaats

Hoofddorp

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

Inkoop, Overheid



Als contractadviseur binnen het cluster Projecten lever jij een belangrijke bijdrage in de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van contracten op het gebied van grond- weg en waterbouw. Je levert een bijdrage aan het inkoopplan en je levert een bijdrage aan het opstellen van de uitvoeringscontracten. Je ziet erop toe dat contracten voldoen aan de geldende kaders, richtlijnen en randvoorwaarden. Bij het opstellen van het Uniforme Administratieve Voorwaarden voor Geïntegreerde Contractvormen (UAV-GC) contract pas je Systems Engineering toe en vertaal je klantwensen en technische eisen naar een integraal contract. Tijdens de totstandkoming van het contract adviseer je over het waarborgen van de beheersbaarheid. Op basis van het risicodossier stel je het Systeemgerichte contractbeheersing (SCB)-plan op. Tijdens de aanbesteding draag je bij aan de beantwoording van vragen en zorg je waar mogelijk voor aanscherping van het contract. Je bent verantwoordelijk voor contractbeheersing, meestal via systeem-, proces- en producttoetsen en je adviseert over de naleving van het contract en eventuele contractwijzigingen.
Aanleiding
Wegens behoefte aan kennis en ervaring op het gebied van Rationalisatie en Automatisering Grond-, Water- en Wegenbouw (RAW) bestekken en UAV-GC contracten doen we een uitvraag voor een contractadviseur voor het project ‘Weg Om de Zuid’ en mogelijke andere infrastructurele projecten, bijvoorbeeld het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV)-project Haarlemmermeer Zuidwest.
Achtergrondinformatie project
Weg om de Zuid
Gemeente Haarlemmermeer, de provincie Noord-Holland en de Vervoerregio Amsterdam (VRA) werken in het project ‘Opwaarderen Weg om de Zuid’ gezamenlijk aan het verbeteren van de doorstroming en verkeersveiligheid van de (Nieuwe) Bennebroekerweg tussen de A4 en de N205. Het project heeft als doel de bereikbaarheid en verkeersveiligheid te verbeteren. Dat is niet alleen nodig vanwege de bestaande problematiek met betrekking tot doorstroming, maar ook door de verdere groei van Hoofddorp en Nieuw-Vennep en door andere (ruimtelijke) ontwikkelingen waardoor het verkeer zal toenemen.
Dit project is een cruciaal infrastructuurproject binnen de gemeente Haarlemmermeer, aangezien het een voorwaarde is voor de ontsluiting van een groot deel van de woningbouwontwikkelingen.
De Weg om de Zuid kenmerkt zich door grote technische en veiligheid kritische componenten, een groot bestuurlijk afbreukrisico en een grote impact op de omgeving. Naast de primaire inkoop voor de uitvoeringsprojecten (Werken) word je ook ingezet voor secundaire inkoop zoals ingenieursdiensten, welke bijdragen aan de totstandkoming van het realisatiecontract. Het Integraal Projectmanagement (IPM)-team Weg om de Zuid is momenteel het projectplan aan het actualiseren en een contracteringsstrategie aan het opstellen. Daarnaast treft zij de benodigde voorbereidingen voor ingenieursdiensten met betrekking tot het opstellen van een integrale uitvraag voor onderzoeken, ontwerpen, Klanteisenspecificatie (KES), Design en Construct (D&C)-  en Engineering en Construct (E&C) contractdossiers. Uiteraard worden daarnaast ook andere relatief kleine opdrachten uitgezet.
Nadere projectinformatie is te vinden op www.haarlemmermeergemeente.nl/hoofddorp-zuid/verbeteren-nieuwe-bennebroekerweg

Kandidaatomschrijving


Functieprofiel
Wij hebben behoefte aan de inzet van een contractadviseur bij het project ‘Weg om de Zuid’ en mogelijke andere infrastructurele projecten, bijvoorbeeld het HOV-project Haarlemmermeer Zuidwest. De contractadviseur werkt onder de verantwoordelijkheid van de contractmanager in het IPM-team en rapporteert hieraan. Als contractadviseur lever jij een belangrijke bijdrage in de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van contracten op het gebied van grond- weg en waterbouw. De contractadviseur draagt bij aan het opstellen van de contractstukken, behandelt contractuele documenten en informeert de betreffende IPM-leden hierover. Je trekt hierbij nauw op met de contractmanager, inkoopadviseur en andere IPM-projectteamleden. De contractadviseur adviseert het IPM-team proactief inzake inkoop en overige contractuele inhoudelijke onderwerpen.
Je hebt de lead bij het opstellen van uitvragen (Programma van Eisen) voor ingenieursdiensten, omgevingsplan (voorheen bestemmingsplanprocedure), milieueffectrapportage (m.e.r.), conditionerende werkzaamheden ten behoeve van de realisatie, etc. Je stelt inkoopplannen op en levert je een bijdrage bij de bepaling van Beste Prijs-Kwaliteit verhouding (BPKV)-criteria. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de aanbestedingsleidraad waar selectie en inschrijving onderdeel van zijn. In afstemming met afdeling Inkoop draag je zorg voor een rechtmatig inkoopproces en het opstellen van overeenkomsten. Tijdens de aanbesteding draag je bij aan de beantwoording van vragen en faciliteer je de beoordeling van de inschrijvingen. Je begeleidt deze inkopen in samenspraak met het projectteam en het aanbestedingsteam van begin tot eind. Dit kunnen enkelvoudige, meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen zijn. Hierbij houd je rekening met de zowel aanbestedingswet- en regelgeving als het aanbestedingsprocedurebeleid van gemeente Haarlemmermeer. Het resultaat is zorgdragen voor tijdige opdrachtverlening van inkoopopdrachten die zijn uitgezet volgens de juiste inkoopprocedure en op de juiste wijze zijn vastgelegd in het financiële systeem. Vervolgens is contractbeheersing waaronder toetsing op naleving van eisen en beloftes de rode draad van de werkzaamheden.
Je adviseert gevraagd en ongevraagd over de naleving van contract, contractwijzigingen, issues en marktscans. Je fungeert als vraagbaak voor contractzaken. Je onderhoudt actief contacten met interne stakeholders. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van Inkoop en Contractmanagement en communiceer je hierover. Een deel van je tijd besteed je aan het zorgdragen voor tijdige betaling van facturen op basis van een prestatieverklaring(en), het bijdragen aan het op orde brengen van de projectadministratie binnen het financiële systeem binnen de gemeente Haarlemmermeer en je levert wanneer nodig een actieve bijdrage in (voortgangs)overleggen. Ook draag je bij aan het voorstellen tot wijzigingen (VTW)-proces tijdens de uitvoering en de verwerking van contractwijzigingen van een aantal lopende contracten. Tot slot ben je aanwezig bij de plan- en risicosessies almede het beoordelen van de risico’s.
De woensdag is een vaste, verplichte dag waarop het gehele team bij elkaar komt op kantoor in Hoofddorp. Daarnaast verwachten we je minimaal nog een dag per week op kantoor. Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden voor de resterende tijd.
Meest essentiële competenties:
• Je begrijpt wat er in een organisatie speelt, bent analytisch sterk en beschikt over overtuigingskracht en anticiperend vermogen;
• Je bent accuraat, weet hoofd- en bijzaken te scheiden, bent proactief, oplossingsgericht, communicatief vaardig, houdt het totaaloverzicht en kunt snel schakelen;
• Je bent nieuwsgierig, kunt goed netwerken en gaat graag de dialoog aan;
• Je bent resultaatgericht, verbindend, ondernemend, zegt wat je doet en doet wat je zegt.
De kandidaat:
·  voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;
·  beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau in een relevante richting (zoals technisch, juridisch of economisch);
·  heeft minimaal 7 jaar ervaring met infrastructurele projecten (grond- weg- en waterbouw);
·  heeft minimaal 5 jaar werkervaring met de uitvoeringsfase van een Uniforme Administratieve Voorwaarden voor Geïntegreerde Contractvormen (UAV-GC contract);
·  heeft kennis van werken in een gemeentelijke- of andere lokale overheidsorganisatie (is een pré);

·  werkt voor verschillende clusters binnen de gemeente aan de Weg om de Zuid en mogelijke andere projecten, bijvoorbeeld het HOV-project Haarlemmermeer Zuidwest;
·  gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer);
·  is bereid om minimaal 2 dagen per week op locatie in Hoofddorp aanwezig te zijn, waaronder de woensdag.
Aanvullende informatie

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;

  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;

  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;

  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief;

  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;

  • van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;

  • indien detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.


Interviewplanning


De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 43 op maandag 21 oktober, woensdag 23 oktober (voorkeur) en donderdag 24 oktober 2024. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze data vrij te houden.
De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.

Eisen



  • MotivatiebriefDe motivatiebrief heeft ten minste een score van 10% van de 20% gekregen in de beoordeling door de toetsingscommissie.

  • OpleidingDe kandidaat beschikt, op CV aantoonbaar, over minimaal HBO werk- en denkniveau in een relevante richting (zoals technisch, juridisch of economisch).

  • WerkervaringDe kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 7 jaar ervaring met infrastructurele projecten (grond- weg- en waterbouw). Benoem de werkgever(s) in het CV inclusief het aantal jaar.

  • Werkervaring UAV-GC contractKandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 5 jaar werkervaring met de uitvoeringsfase van een Uniforme Administratieve Voorwaarden voor Geïntegreerde Contractvormen (UAV-GC contract) als Contractadviseur of gelijkwaardig. Benoem de werkgever(s) in het CV inclusief het aantal jaar.


Wensen



  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    - Mate van enthousiasme;- Mate waarin de kandidaat beschikt over genoemde competenties en vaardigheden;  - Mate van aansluiting/match met het team; - Mate van politiek bestuurlijke sensitiviteit; - Werken in teamverband; - Houding en gedrag; - Flexibiliteit.

  • Kennis en ervaring aanbestedingswet
    De kandidaat beschikt, op CV aantoonbaar, over kennis van en ervaring met aanbestedingswet- en regelgeving decentrale overheden. Benoem in het CV bij welke organisaties dit was inclusief het aantal jaar.

  • Kennis en ervaring contractvormen
    De kandidaat beschikt, op CV aantoonbaar, over kennis van en ervaring met relevante contractvormen zoals RAW, D&C, E&C. Noem de contractvormen, de werkgever(s) en het aantal jaar ervaring in het CV.

  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    - Waarom wil je werken bij de gemeente Haarlemmermeer? - Waarom spreekt de functie je aan? - Welke aspecten of kennis maken jou geschikt voor deze functie? Geef voorbeelden. - Heldere schrijfstijl; - Mate van overtuigingskracht.

  • Werkervaring binnen een IPM-model
    De kandidaat beschikt, op CV aantoonbaar over kennis van en ervaring als contractadviseur binnen een IPM-model. Benoem de werkervaring binnen het IPM model bij de werkgever(s) waar dit van toepassing is in het CV.

  • Werkervaring opstellen technische eisen
    De kandidaat beschikt, op CV aantoonbaar, over kennis en ervaring met het opstellen van technische eisen voor een aanbesteding. Benoem de werkgever(s) en het aantal aanbestedingen waar dit van toepassing is in het CV.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.