Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG12, SDG16, SDG9

Startdatum

18-10-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

18-05-2027

Standplaats

Roelofarendsveen

Deadline

17-10-2024

Uurtarief

85 euro p/u

Sector

Overheid



Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Opdracht
In je functie van medewerker AO/VIC ben je, samen met het team, verantwoordelijk voor een deel van de interne gegevensgerichte controles, de verbijzonderde interne controles en de professionaliseringsslag om de interne controle te beleggen in de lijn. Je bent daarbij goed op de hoogte van wet- en regelgeving en weet deze te vertalen naar de organisaties en de op te stellen controleplannen. De VIC-rapportages die je gaat opstellen maken onderdeel uit van een systeem voor vroeg signalering en dragen bij aan het lerend vermogen van de organisatie. De rapportages die je maakt zijn informatief voor sturing, beheersing en besluitvorming.

Je werkzaamheden:

  • Het opstellen van de scope van de (verbijzonderde) interne controle en een bijdrage leveren aan het opstellen van het VIC-jaarplan;

  • Het zelfstandig uitvoeren van de (verbijzonderde) interne controle op de (kritische) processen inclusief het periodiek rapporteren van de bevindingen aan de concerncontroller, de directie en managers;

  • Bijdrage leveren aan optimalisering van de processen en de (verbijzonderde) interne controle;

  • Het ondersteunen en adviseren van de proceseigenaren tijdens de interne control processen;

  • Het ondersteunen van proceseigenaren bij de verbetering en vastlegging van de processen. Je maakt hierbij gebruik van het systeem Engage Process waarin je processen kunt bespreken en modelleren.

  • Het ondersteunen bij het in de lijn beleggen van de interne controle van de processen bij de betreffende afdelingen en het reviewen van deze werkprogramma’s;

  • Het coördineren en afstemmen t.b.v. de accountantscontrole: aanspreekpunt voor de accountant, uitzetten van de accountantsvragen en beoordelen van de aangeleverde info voor de accountantscontrole.


Momenteel zijn wij binnen gemeente Kaag en Braassem bezig om al onze processen vast te leggen in het processysteem Engage Process. Vanuit jouw rol maak je onderdeel uit van deze werkgroep en heb je een actieve, sturende bijdrage met als doel om alle processen hierin vast te leggen.

Competenties

  • Proactief;

  • Gestructureerd;

  • Sterk verantwoordelijkheidsgevoel;

  • Zelfstandig;

  • Leergierig en enthousiast.


CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  Ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024

Eisen



  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van verbijzonderde interne controles voor gemeenten binnen een gemeente;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van BBV en specifieke fiscale wet- en regelgeving;

  • Aantoonbare werkervaring met het processysteem Engage;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het vastleggen van processen binnen gemeenten;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.