Parttime
Gelderland
Geplaatst 1 week geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG3, SDG8

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

30-04-2025

Standplaats

IJzendoorn

Deadline

15-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Overheid, Personeel en Organisatie



De gemeente Utrechtse Heuvelrug telt ongeveer 50.000 inwoners. De gemeente ligt in een prachtige groene omgeving, waarin de dorpskernen een eigen identiteit en cultuurhistorische waarde hebben. Onze dienstverlening richten wij op de rollen: faciliteren, regisseren en uitvoeren.

Plaats in de organisatie
De teamleider geeft coachend leiding aan het team Regie en Faciliteren binnen het thema Samenleving. Het team bestaat uit ongeveer 15-20 medewerkers en is verantwoordelijk voor bijna alle ondersteuning aan onze inwoners op het gebied van jeugd, werk en zorg. Samen met andere maatschappelijke thema’s, zoals leefbaarheid, asielzaken, sport, cultuur en onderwijs vallen deze producten en diensten binnen het Thema Samenleving. Het thema Samenleving handelt vanuit het vertrouwen dat de meeste inwoners zelf weten wat goed voor hen en hun omgeving is. Maatschappelijke initiatieven worden omarmd en waar nodig worden initiatieven aangejaagd
Het team voert zowel specialistisch vakinhoudelijk als ook organisatiebrede werkzaamheden uit. Medewerkers van het team opereren vaak buiten de organisatiegrenzen en de werkzaamheden zijn van complexe, strategische en beleidsontwikkelende aard. De teamleider wordt aangestuurd door de manager van het thema.

Rol van de teamleider
De teamleider is ondersteunend aan het team en dat betekent dat de teamleider geen hiërarchische rol heeft ten aanzien van de inhoud van het werk van de medewerkers. De inhoud en verantwoordelijkheid ligt bij de medewerkers. De teamleider moet goed kunnen coachen op de rollen regie en faciliteren. Een coachende houding houdt in dat de medewerkers begeleid worden in hun ontwikkeling op inhoud, persoonlijke kwaliteiten en kernwaarden. Ook houdt het in dat de teamleider de medewerker in staat stelt zijn eigen oplossingen te bedenken door de juiste vragen te stellen, te spiegelen en de medewerker te voorzien van feedback of adviezen. Daarnaast houdt de teamleider toezicht op de beschikbare capaciteit binnen het team en zorgt de teamleider voor een veilige – in de zin van - vertrouwelijke werkomgeving. De teamleider heeft kennis van het sociale domein.
Van de teamleider wordt verwacht actief mee te denken en te adviseren over de toekomst van de rol van teamleider binnen het thema Samenleving. Hierbij gaat het niet alleen om de doorontwikkeling van de functie zelf, maar ook om hoe deze rol zich verhoudt tot de samenwerking met de themamanager en het team Uitvoering.

P-taken
De teamleider heeft grote personeelsbevoegdheid, -taken en middelen. Deze bestaan onder andere uit de gesprekkencyclus, opleiding en ontwikkeling, werving en selectie, inhuur, verlof, verzuimbegeleiding, strategische personeelsplanning, coachen, formatiebeheer, salaris, vergoedingen en ontslag op verzoek van de werknemer. Ten aanzien van aanstelling, inhuur en beloning ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de teamleider en is de manager eindverantwoordelijk. De teamleider voert deze P-taken uit binnen de HR-kaders en zorgt voor afgestemde besluiten en gedegen monitoring en rapportage. Hierbij is de bijdrage aan de P&C- cyclus van belang.

Generieke taken van een teamleider

  • het direct aansturen van de medewerkers, waaronder het voeren van gesprekken en het maken van afspraken met een beoordelend of begeleidend karakter;

  • zorgen voor de kwaliteit en kwantiteit van de geleverde producten en diensten, evenals de bewaking, verbetering en afstemming van processen;

  • afstemmen van werkzaamheden tussen medewerkers;

  • coachen op de uitvoering van werkzaamheden van medewerkers;

  • het uitvoeren van het personeelsbeleid en -beheer;

  • bijdragen aan de P&C-cyclus;

  • het signaleren van ontwikkelingen, knelpunten en het aandragen van oplossingen ter optimalisering van de in- en externe producten en diensten van het team;

  • zorg dragen voor de totstandkoming van de plannen en management- en verantwoordingsrapportages van de afdeling;


Wat vragen wij van je?

  • Je bent een enthousiast en mensgericht persoon. Je vindt het leuk om anderen te helpen groeien in hun werk;

  • Je bent resultaatgericht en kunt goed plannen en organiseren;

  • Je kunt met je omgeving meedenken over ontwikkelingen en verbeteringen t.a.v maatschappelijke dienstverlening;

  • Je hebt affiniteit en kennis van de taken die het thema Samenleving uitvoert en hebt ook oog voor de veranderende rol van de overheid binnen de samenleving;

  • Je kunt algemene doelen vertalen naar SMART-afspraken;

  • Je hebt ervaring met bedrijfsvoering en affiniteit met interne processen;


Waar ga je werken?
We werken tijd- en plaatsonafhankelijk. Het is daarom van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt.

Onze gemeente hecht bij de uitvoering van het werk waarde aan vijf kernwaarden: dienstverlenend, omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, samenwerkend, reflectief. Dit geldt ook voor inhuurkrachten.

Eisen



  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  • De gesprekken vinden plaats op vrijdag 18 oktober tussen 13.30 en 15.30 uur. Hier graag rekening mee houden.

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.


Wensen



  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    Motiverend
    Strategisch
    Empathisch
    Besluitvaardig
    Coachend
    Verantwoordelijk

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider binnen het sociaal domein

  • Relevante ervaring bij een gemeente


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.