Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG8

Startdatum

23-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Wateringen

Deadline

14-10-2024

Uurtarief

83 euro p/u

Sector

Overheid, Personeel en Organisatie, Zorg en Welzijn



Westland, De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.

Cluster Dienstverlening
Het cluster Dienstverlening levert een divers producten- en dienstenpakket. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de balie voor paspoorten en huwelijken, klantcontactcentrum, bedrijven- & omgevingscontactcentrum, organiseren verkiezingen, historisch archief etc. Voor het sociaal domein gaat het om de bijstand, Wet maatschappelijke ondersteuning, schuldhulpverlening, leerplicht, Voortijdig Schoolverlaten etc.

Kortom het is een grote dynamische organisatie met diverse klantprocessen. Waarbij de sturing en ontwikkeling van de going concern van de dienstverlening in brede zin een belangrijke taak voor het management en de directeur is.

Team Inkomen
Team Inkomen houdt zich bezig met de uitvoering van de Participatiewet, de Ioaw en de Ioaz en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). Momenteel voeren we ook de leefgeldregeling voor Oekraïners uit.
We handelen aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand af en voeren diverse werkzaamheden uit ten aanzien van de lopende uitkeringen. Zo verzorgen wij de inkomenskant van de Participatiewet (rechtmatigheid). De re-integratie van de ontvangers van een uitkering Participatiewet wordt verzorgd door Patijnenburg (Werkplein Westland in Naaldwijk). In nauwe samenwerking met de collega’s van Patijnenburg en die van schuldhulpverlening en leerplicht zetten we in op de eigen kracht van inwoners met een uitkering, zodat zij zo snel mogelijk weer in het eigen bestaan kunnen voorzien en mee kunnen doen in de samenleving.

Opdracht
Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (Consulenten Poort, Consulenten Beheer en Consulenten Bbz). Door het vertrek van een collega is er, in afwachting van de vervulling van de vacature, behoefte aan de tijdelijke inzet van een ervaren Consulent Inkomen die wordt ingezet als Consulent Beheer. Concreet houdt dit in dat je een caseload beheert van 100 tot 130 klanten en de diverse werkprocessen afhandelt (o.a. aanvragen bijzondere bijstand, heronderzoeken, wijzigingen in de uitkering, mutaties re-integratie, toekenningen van loonkostensubsidies en beëindigingen). Daarnaast neem je deel aan het teamoverleg en het beheeroverleg met de andere Consulenten Beheer.

Eisen



  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 van 13:00 uur tot 15:15 uur.

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 10 jaar als consulent/klantmanager met de uitvoering van de Participatiewet;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (vermeld dit duidelijk in het cv);
    Minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring; (0 pt)
    Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring; (5 pt)
    Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring; (15 pt)
    Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring; (25 pt)

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem waar deze is opgedaan;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het Sociaal Domein, benoem waar deze is opgedaan;

  • Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van alle hierna genoemde werkprocessen: heronderzoek rechtmatigheid, mutatie of heronderzoek re-integratie, aanvraag bijzondere bijstand, toekenning/vaststelling loonkostensubsidie en beëindiging. Licht dit duidelijk toe door middel van een aparte alinea in het cv;

  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van een caseload van minimaal 100 klanten met een uitkering Participatiewet, benoem duidelijk waar deze is opgedaan;

  • Een afgeronde opleiding Juridisch Kwaliteitsmedewerker - Sociale Dienstverlening;

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding MW, MWD, SJD, of Rechten;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.