Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

18-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

18-06-2025

Standplaats

Nootdorp

Deadline

17-10-2024

Uurtarief

80 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Juridisch, Overheid



De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een junior jurist grondzaken/vastgoed.
Wij hebben momenteel een openstaande vacature op deze functie. Wij hebben voorkeur voor een deta-vast constructie.

De werkzaamheden bestaan vooral uit:

  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers;

  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) aankoop-, verkoop-, huur- en erfpachtovereenkomsten;

  • Het vestigen van zakelijke rechten;

  • Het afhandelen van grondtransacties voortkomend uit gebieds-/projectontwikkeling, de uitvoering van het volkshuisvestingsbeleid en in opdracht van wijkzaken;

  • Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.


Andere werkzaamheden zijn:

  • Ondersteuning bieden aan projectteams, waarbij de juridische- en vastgoedbelangen worden behartigd;

  • Ondersteuning bieden bij overleggen en onderhandelingen met grondeigenaren, marktpartijen en woningcorporaties;

  • Controle op de naleving van overeenkomsten;

  • Het grondbeleid instrumentarium uitdragen;

  • Het adviseren over nieuwe en wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.


Competenties:
- Zelfstandig kunnen werken;
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Enthousiast;
- Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag  24 oktober tussen 9.00 en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op xxxxxxx bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring als junior jurist;

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op juridisch gebied;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring als jurist grondzaken/vastgoed;

  • Aantoonbare werkervaring binnen een projectteam voor gebieds-/locatieontwikkeling;

  • Beschikbaar per 15 november 2024 voor minimaal 32 uur per week.

  • Minimaal 1 opdracht uitgevoerd als jurist bij of voor een gemeente, geef hiervan een voorbeeld/ referentieproject in het cv;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.