Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG12, SDG9

Startdatum

15-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

15-01-2025

Standplaats

Soest

Deadline

14-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Financieel Economisch, Overheid



Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie). Daarnaast stimuleren we sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Ben jij een gedreven senior financieel consulent en weet je van aanpakken? Haal jij plezier uit het werken met cijfers en mensen? Vanwege een vacature vervul je tijdelijk de rol van senior financieel consulent. Als senior financieel consulent ondersteun je in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je gaat je bezighouden met werkzaamheden m.b.t. onder meer begrotingswijzigingen, mutaties reserves en voorzieningen, financiële beheersing, (overlopende) activa en passiva, begrotingswijzigingen, de jaarrekening (balans met toelichting) en liquiditeitsprognoses. Je werkt nauw samen met de medewerkers van de financiële administratie en financieel advies. De gemeentelijke administratie is ingericht conform (BBV) wet- en regelgeving

Je bent een van de aanspreekpunten voor de accountant. Je levert gegevens aan voor de interim- en jaarrekeningcontrole. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van de interne processen en adviseer je het team.

Tevens verricht je werkzaamheden voor BBS. BBS is de uitvoeringsorganisatie voor de gemeenten Bunschoten, Baarn en Soest en verzorgt de taken op gebied van werk, inkomen en zorgadministratie. Vanuit Soest worden de bedrijfsvoeringstaken voor deze uitvoeringsorganisatie uitgevoerd. Je werkt hierbij samen met de controller van BBS.

Competenties
- resultaat gericht;
- stressbestendig;
- analytisch;
- samenwerken.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 18 oktober 2024, tussen 14:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in financiële richting;

  • Aantoonbare kennis met IFinanciën (SAP);

  • Aantoonbare kennis van P&C cyclus van overheidsorganisatie.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel consulent/adviseur bij een gemeente;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een begroting en jaarrekening ;

  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen binnen financiële vakgebied;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel consulent/administrateur bij een overheidsinstelling;

  • Uiterlijk per 1 november 2024 beschikbaar.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.