Fulltime
Drenthe
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG15

Startdatum

15-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

15-01-2026

Standplaats

Hoogeveen

Deadline

14-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid



Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie doordat we werken voor 2 verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen zoeken we voor het team Ruimtelijke Ordening & Milieu een Omgevingsadviseur. In deze tijdelijke functie ben je onderdeel van een integraal werkend team. In deze dynamische rol zit je in het hart van het ruimtelijk proces. Je neemt lopende zaken over en rond deze af en je zorgt op jouw beurt weer dat nieuwe zaken worden opgepakt en ingevoegd. Wij verwachten dat je staat voor jouw adviezen en anderen (bestuurders, collega’s, ontwikkelaars, etc.) hierin mee weet te krijgen. Ondanks vaststaande procedures is ieder dossier anders en uniek.  Je krijgt de mogelijkheid om:

  • Advies te geven over milieuzaken in de breedste zin van het woord, variërend van geluid en externe veiligheid tot luchtkwaliteit.

  • Verantwoordelijk te zijn voor omgevingsaspecten in ruimtelijke plannen en zo de toekomstige ontwikkelingen in onze gemeenten vorm te geven.

  • Invulling te geven aan ruimtelijke ontwikkelingen en aan verschillende overlegplatforms, zoals de omgevingstafel en woningbouwprojecten.

  • Je expertise in te zetten bij de herontwikkeling van locaties in onze gemeenten.

  • Milieubeleid te ontwikkelen en als projectleider te fungeren bij uiteenlopende milieuprojecten, waarbij jouw ideeën het verschil kunnen maken.

  • Samen te werken en af te stemmen met de experts van de Regionale Uitvoeringsdienst Drenthe, waardoor je toegang hebt tot een schat aan kennis en aan netwerkmogelijkheden.

  • Te werken aan diverse projecten in samenwerking met collega's van verschillende afdelingen, zoals het Strategisch Beleidscentrum, Vergunningverlening, Groen, en Water. Hierdoor bouw je brede expertise op.


Het team RO & Milieu
Team Ruimtelijke Ordening bestaat uit twaalf enthousiaste en bevlogen adviseurs Ruimtelijke Ordening en Milieu. Collega’s vertellen dat zij op een informele en fijne manier samenwerken, voor elkaar klaar staan en er een goede werksfeer in het team is. Daarbij staan onze collega’s in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, bedrijven en instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Dit team gaat voor innovatieve oplossingen en een open houding en staat open voor jouw ideeën, zowel inhoudelijk als over werkwijzen en procedures.

Competenties
- Ondernemend/proactief;
- Doortastend;
- Omgevingsbewustzijn;
- Communicatief sterk;
- Teamspeler.

Eisen



  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 18 oktober 2024

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsadviseur, milieuadviseur of een vergelijkbare rol


Wensen



  • Aantoonbare kennis van relevante wetgeving, zoals de Wro, Wabo en de Omgevingswet aantoonbaar gemaakt door een voorbeeld

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van sociale geografie, planologie, bestuurswetenschappen of rechten

  • Minimaal 2 aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied ruimtelijke ordening


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.