Parttime
Overijssel
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG9

Startdatum

17-10-2024

Aantal uur per week

28 uur p/w

Einddatum

17-10-2025

Standplaats

Zwolle

Deadline

16-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Project- en Programmamanagement



Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement.

Opdracht
De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen en de objecten die daaraan gerelateerd zijn zoals bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd (in eigen beheer of via uitbesteding aan derden). De eenheid bestaat uit de volgende teams: Project Sturing, Project Advies, Leiding, Ontwikkeling en Expertise, Verkeer- en InfraBeheer.  Het team Project Advies werkt aan infrastructurele projecten die voortkomen uit diverse investerings-en onderhoudsprogramma's. Het gaat hierbij om projecten van civiele constructies zoals wegen, bruggen, beschoeiing, sluizen en duikers.

De Nederlandse infrastructuur behoort tot de beste van de wereld. Als Manager Projectbeheersing bij Provincie Overijssel lever je een belangrijke bijdrage aan projecten en in het bijzonder aan de nieuw aan te leggen weg “De Vloedbeltverbinding”. Zo zorg je ervoor dat de provincie Overijssel ook in de toekomst veilig, leefbaar en bereikbaar blijft. Als Manager projectbeheersing word je ingezet op het project

Vloedbeltverbinding

In het hart van Twente staat de bereikbaarheid inmiddels al jaren onder druk ter hoogte van de gecombineerde Rijksweg A1/A35 tussen de knooppunten Azelo en Buren, met bijbehorende verkeersveiligheids- en leefbaarheidsknelpunten door en in de bebouwde kom van Zenderen en Borne. Samen met de Rijksoverheid is onderzocht hoe de bereikbaarheid kan worden verbeterd. Dit heeft geleid tot de plannen voor de Vloedbeltverbinding. De Vloedbeltverbinding wordt een nieuwe vlotte, veilige en robuuste wegverbinding op de corridor Almelo-Hengelo/Enschede. Het vervangt de bestaande overvolle provinciale weg door de kernen Zenderen en Borne. In totaal is de Vloedbeltverbinding 6,5 kilometer lang. De Vloedbeltverbinding kruist de bestaande wegen en spoorweg met diverse gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruisingen. De totale investeringsomvang bedraagt € 77 mln.

Momenteel ligt de nadruk op het samenstellen van een IPM projectteam die de komende jaren de realisatie van dit omvangrijke infrastructurele project tot en met de oplevering van de bouwwerkzaamheden gaat coördineren. Het betreft een uitdagend project omdat er nog veel werk te verzetten is. Zo moeten er slagen worden gemaakt op het gronddossier, in nauwe samenwerking met ProRail moet in een buitendienststelling een spooronderdoorgang worden gerealiseerd en het huidige schetsontwerp van het tracé moet verder uitgewerkt worden in samenspraak met diverse interne en externe betrokkenen.

Lees meer op www.overijssel.nl/vloedbeltverbinding

Opdracht
Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de project brede beheersing van het project op de aspecten geld, risico’s, organisatie, tijd, informatie, communicatie, kwaliteit, safety, health, environment en ecologie (GROTICKSHEE).

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de project brede voortgangsrapportages, documentbeheersing en ben je eerste aanspreekpunt voor reviews en audits. Je bent zowel toetsend (primair op het functioneren van het systeem en de interne processen van het project) als ondersteunend en bent daarmee een belangrijke sparringpartner voor de projectmanager en andere IPM-rolhouders.

  • Je bent de verbinder met de financiële afdeling en de unit-controller van de organisatie;

  • Je werkt conform het gedachtengoed van UAV-gc;

  • Je rapporteert aan de projectmanager;

  • Je bent in staat je onafhankelijk en als “luis in de pels” op te stellen.


Competenties
- Resultaat gedreven;
- Bekwaam in plannen en organiseren;
- Organisatiesensitief;
- Analyserend vermogen.

Eisen



  • Aantoonbare afgeronde VCA-VOL opleiding.

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 oktober van 14.30 uur tot 17.00 uur.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 14 jaar als manager projectbeheersing binnen infrastructurele/civiele projecten bij een overheidsinstantie;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het opzetten en aansturen van het risicomanagement (RISMAN):

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen van een projectbeheersingsteam (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv.

  • Aantoonbare werkervaring met Systeem Gerichte Contractbeheersing (SCB) in de afgelopen 5 jaar;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met UAV-GC;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 14 jaar als manager projectbeheersing binnen infrastructurele/civiele projecten bij een Provincie;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.