Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

14-10-2024

Aantal uur per week

27 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Amsterdam

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid, Project- en Programmamanagement



Per 1 januari is de wet Omgevingswet en Kwaliteitsborging (OW/WKB) in werking getreden. Deze wet heeft een enorme impact op de directie Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) binnen de Gemeente Amsterdam. De wetswijziging heeft impact op alle aspecten van de VTH dienstverlening. Hierbij kan o.a. gedacht worden aan (door)ontwikkeling van:

• Processen;

• Werkinstructies;

• Werkwijzen;

• Brieven;

• Checklists;

• Dashboards;

• Systemen;

• Beleid;

• Uniforme rollen;

• Organisatie inrichting;

• Communicatie;

• Ketenafspraken;

• Leer- en ontwikkelprogramma;

• Etc.

Binnen de Gemeente loopt een programma om de (door)ontwikkeling van deze aspecten te beheersen. De doelstelling van deze opdracht is om:

1. De resterende ontwikkel opgave van dit programma over te dragen aan het supportteam Bouw dat onderdeel is van de afdeling Regie, Advies & Projecten (RAP);

2. De in beheername van de ontwikkelde producten bij het supportteam in te richten.

Gelet op de complexiteit en het multidisciplinaire karakter van deze opdracht wordt nu gezocht naar een zware, resultaatgerichte processpecialist die de verantwoordelijkheid neemt voor de verdere ontwikkeling van een aantal van de benodigde OW/WKB procesproducten.

Resultaatafspraken

  • Ontwikkeling en implementatie van uniforme procesproducten obv de nieuwe OW/WKB:


- Werkprocessen
- Werkinstructies
- Werkwijzen
- Brieven en checklists

  • Inventarisatie en communicatie met betrokken en toetsing aan beleid van alle bovenstaande producten.


Programmaplanning:

  • Eindoplevering 31 december 2024

  • Wekelijkse sprintvoortgangsbespreking in expertteam (projectteam)

  • Maandelijkse afstemming met programmamanager


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) voert in elk van de zeven stadsdelen het vergunningen- en handhavingsbeleid uit voor wonen, horeca en evenementen, informatievoorziening en bouw. Binnen de afdeling ga jij aan de slag bij Regie, Advies en Projecten (RAP). Op deze relatief nieuwe, in 2021 opgezette afdeling focussen we met zo’n veertig collega’s op de overkoepelende opgaven in de stad Amsterdam. En allemaal, van project- en programmamanagers tot dataspecialisten, procesanalisten en beleidsadviseurs, werken we met veel energie mee aan de doorontwikkeling van RAP.

Eisen



  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
    Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken met de Omgevinsgwet (OW) en het implementeren van gerelateerde OW-systemen.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met het werken binnen politiek-bestuurlijke omgeving.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 15 jaar aantoonbare ervaring als processpecialist (op senior niveau).Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat is SAFe Scaled Agile gecertificeerd en heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met Agile ontwikkel methodieken.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • ReferentieU dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn


Wensen



  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met alle functionaliteiten van MS Teams.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met implementatie vraagstukken in een complexe omgeving.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.