Parttime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG17

Startdatum

18-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

18-02-2025

Standplaats

Wijk bij Duurstede

Deadline

17-10-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen.

Opdracht
Dat jij van nature een verbinder bent komt goed van pas, want je bent in deze functie de spil tussen de specialisten ruimtelijke ordening en andere collega’s binnen onze gemeente. Jij ondersteunt hen met juridisch ruimtelijk advies. De Omgevingswet is er; jij zorgt er met jouw nauwkeurige en integrale blik voor dat de nieuwe regelgeving goed wordt geïmplementeerd waar nog nodig en goed wordt toegepast waar deze al is geïmplementeerd. Dit ga je bijvoorbeeld doen:

  • Samen met een projectgroep werk je aan het opstellen van het Omgevingsplan;

  • Je bereidt besluiten van ons bestuur voor de Omgevingswet voor en zorgt dat deze op een goede manier worden genomen;

  • Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt het gemeentebestuur bij de bezwaarschriftencommissie, rechtbank en Raad van State;

  • Je adviseert het gemeentebestuur over omgevingsvergunningen en ruimtelijke ordening;

  • Je behandelt verzoeken om planschade/nadeelcompensatie;

  • Je verzorgt en begeleidt uitgebreide procedures op het gebied van afwijkingen;

  • Je treedt op als contactpersoon tussen burgers/bedrijfsleven en/of andere instanties;

  • Je initieert, organiseert en onderhoudt interne en externe overlegstructuren en netwerken;

  • Je voert overleg met belanghebbenden over buitenplanse ruimtelijke ontwikkelingen.


Competenties
Omgevingsbewust;
Politiek sensitief
Analytisch en besluitvaardig;
Punctueel;
Goed kunnen samenwerken.

Eisen



  • Afgeronde opleiding op WO/master-niveau;

  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 in de middag, op het gemeentehuis.

  • Minimaal 2 dagen per week beschikbaar op locatie;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur / medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente.

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024, voor 24 uur per week;


Wensen



  • Afgeronde juridische opleiding of opleiding planologie/RO op WO/master-niveau;

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in een juridisch planologische functie;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur / medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.