Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

04-11-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

31-10-2025

Standplaats

Amstelveen

Deadline

16-10-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Financieel Economisch



De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Binnen deze afdeling zijn vier teams: projectmanagement, planeconomie en grondzaken, omgevingsplannen en -vergunningen, omgevingsbeleid en economie en duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie en grondzaken zijn wij op zoek naar tijdelijke versterking van het cluster planeconomie.

Gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verwachten wij verdere groei. De voorzieningen zijn hoog en het behouden en versterken van het groen vinden wij belangrijk. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Er wordt in Amstelveen gewerkt aan grotere opgaven zoals de transformatie van bedrijventerrein Legmeer, De Scheg, verschillende middelgrote en grote binnenstedelijke herontwikkelingen en de verdieping/verbreding van de A9. Aalsmeer kent met Greenport, Green Park Aalsmeer, herontwikkelingen langs de voormalige N201, ontwikkelingen rond de dorpskern Kudelstaart en in Oosteinde tal van projecten voor woningbouw, recreatie en bedrijvigheid.
Vanwege oplopende piekwerkzaamheden is er behoefte aan tijdelijke inhuur. Het is een opdracht voor minimaal 16 uur per week. Zo mogelijk vanaf begin november voor een jaar. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving


Je bent financieel specialist op het gebied van gebieds- en grondexploitaties en draagt daarbij zorg voor de brede financiële advisering, sturing en beheersing van gemeentelijke en particuliere projecten. Je hebt ervaring met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal. Hierbij kun je de adviezen in de projecten in hun context plaatsen. Daarnaast beheer je de lopende grondexploitaties. Je adviseert de projectleider, waar het gaat om de ontwikkelstrategie in relatie tot de financiële haalbaarheid en de risico’s, en draagt bij aan onderhandelingen met private partijen. Je hebt uitgebreide kennis van het werkveld van gebiedsontwikkeling, planeconomie, vastgoed rekenen en in de rol van adviseur. Je bent analytisch sterk, bezit over goede communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en hebt oog voor tegenstrijdige belangen.

Competenties
Als planeconoom beschik je over de volgende competenties:

  • Analytisch vermogen

  • Nauwkeurigheid

  • Samenwerken

  • Zelfstandigh

  • Besluitvaardigheid

  • Bestuurlijke sensitiviteit

  • Organisatiegericht


In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Eisen



  • De gesprekken staan gepland op donderdag 24 oktober tussen 09.00 en 11.30 uur en vinden online via Teams plaats.

  • OpleidingOp cv aantoonbaar een voor de functie relevante afgeronde bachelor HBO of WO opleiding in de richting van ruimtelijke ordening & planologie, economie of civiele techniek, bouwkunde of vastgoed/makelaardij.

  • WerkervaringMinimaal 3 jaar ervaring als Planeconoom in gemeentelijke organisaties. Referentie vereist (naam, organisatie, functie, e-mailadres, telefoonnummer).

  • WerkervaringOp cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie op het gebied van gebiedsontwikkeling. Referentie vereist (naam, organisatie, functie, e-mailadres, telefoonnummer).


Wensen



  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Omschrijf in de motivatiebrief je ervaring waarin blijkt dat je zelfstandig onderhandelingen kan voeren met initiatiefnemers inzake kostenverhaal. Licht toe wat je aanpak is geweest. En geef aan hoe je ervaring hebt opgebouwd met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal bij gebiedsontwikkelingen. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbare ervaring met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal bij gebiedsontwikkelingen. Licht toe hoe je deze ervaring hebt opgebouwd. Verwerk dit in je motivatiebrief.

  • Werkervaring
    Zelfstandig kunnen voeren van onderhandelingen met initiatiefnemers inzake kostenverhaal.
    Licht toe hoe je deze ervaring hebt opgebouwd. Verwerk dit in je motivatiebrief.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.