Beleidsadviseur sociaal domein – ouderen
Gemeente Zeist
Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden
Vacature kenmerken
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze inwoner. Sterker nog, we vertrekken vanuit de inwoner. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Team
Als Senior Adviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet signalen om te zetten in beleid en daden die het leven voor ouderen in Zeist beter maakt.
Opdracht
- Oppakken en uitvoering geven aan dementievriendelijke gemeente;
- Ouderenbeleid in relatie tot het inkoopkader Wmo, visie Sociaal Domein en het wijkgericht werken;
- Projectgroep woonzorgvisie en uitvoeringsprogramma;
- Deels overnemen van taken, regie, coordinatie of verantwoordelijkheden die nu bij anderen liggen. (woonzorgvisie/ contactpersoon ouderenorganisaties/ relatiebeheer subsidierelaties met ouderen als focus, Wmo, subsidies, IZA, gezondheid);
- Verdere verdieping op het thema (totale speelveld, nieuwe ontwikkelingen, wetgeving etc); Visievorming, ontwikkelen van beleid;
- Uitbouw van expertise;
- Het oppakken van onderwerpen die nu blijven liggen zoals opvolging dementiescan, dementievriendelijke gemeente en ouderen met een migratieachtergrond-cultuursensitief ouderenbeleid;
- Samen oppakken van en optrekken in projecten.
Competenties
- Proactief;
- Resultaatgericht;
- Enthousiast;
- In staat draagvlak te creeëren;
- bestuurlijke sensitiviteit.
Eisen
- De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024.
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het sociaal domein, op thema ouderen;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring binnen het onderwerp ouderen van preventie tot hulp en ondersteuning;
- Aantoonbare werkervaring met doorontwikkeling in samenwerking met verschillende stakeholders op beleidsniveau (omscrhijf duidelijk in het cv).
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het sociaal domein;
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.