Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16

Startdatum

16-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

16-04-2025

Standplaats

Zeist

Deadline

15-10-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Management, Overheid



De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Als kwartiermaker WOO ben jij de drijvende kracht achter het programma Wet Open Overheid. Jij zorgt er voor dat we als organisatie gaan voldoen aan de verplichtingen die voortkomen uit de Wet Open Overheid en belangrijker dan we als organisatie opener en transparanter worden om daarmee het vertrouwen van de samenleving verder te vergroten. Het werken en publiceren volgens de regels van de Woo vraagt om aanpassing in processen en in houding en gedrag van mensen. We moeten ons er nog veel vaker dan voorheen bewust van zijn dat informatie van de gemeente actief openbaar wordt gemaakt. De openbaarmakingen raken de driehoek mens, organisatie en techniek.

In 2024/2025 stelt de raad op basis van jou advies het ambitie niveau vast, gaan we aan de gang met het ontsluiten van de informatie, passen we processen en creëren we diverse oplossingen om de informatie makkelijk te kunnen vinden en ontsluiten. Als kwartiermaker stuur jij dit proces aan en een aantal projectleiders/betrokkenen die aan de gang aan met concrete resultaten.

Competenties

  • Overtuigend;

  • Inspirerend;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;

  • Analytisch vermogen;

  • Proactieve houding;

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.


Eisen



  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur Wet open overheid;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiemanagement en archiefwet (omschrijf duidelijk in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op strategisch niveau bij overheidsinstellingen (omschrijf duidelijk in het cv);


Wensen



  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiemanagement en archiefwet bij gemeenten (omschrijf duidelijk in het cv);

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor 36 uur per week;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.