Bpm informatieanalist
Gemeente Amsterdam- Detachering
Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 3 weken geleden
Vacature kenmerken
Het programma NISE ( Nieuwe Informatiesysteem Erfpacht en Uitgifte) heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte in ongeveer twee jaar tijd te moderniseren en te vervangen door een nieuw componentgebaseerd stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit, en is opgebouwd conform het vijf lagen model. De ontwikkeling gebeurt door Agile teams, elk met hun eigen expertise. De teams worden ondersteund door een stevige programma organisatie waarbij de Product Manager, Software & Integratie Architect, Solution & Infra Architect en Release Train Engineer in de lead zijn.
Het programma wilt dat een ervaren informatie analist de Product Owner en informatie analist van team 1 Processen ondersteunt op het gebied van GZAC en BPMN.
Werkzaamheden
De focus als informatieanalist ligt primair op het actief inspelen op de informatiebehoeften en deze vertalen naar het juiste informatieproduct (signaleren, informeren, adviseren).
In de praktijk houdt dit voor een belangrijk deel in
(1) het analyseren en documenteren van businessprocessen,
(2) het op basis daarvan nauwgezet identificeren van alle relevante functionele eisen en wensen van stakeholders en gebruikers,
(3) het vertalen hiervan naar zodanig heldere en eenduidig, functionele ontwerpdocumentatie en -specificaties dat deze
(4) optimaal geschikt is als input voor het afstemmen van technische realisatie.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Erfpacht & Uitgifte (E&U) voert het Amsterdamse erfpachtstelsel uit, zodat de waarde en het gebruik van de grond ten dienste komen van de ontwikkeling van de gemeente en haar inwoners en bedrijven. Het erfpachtuitgifte en -beheerproces is onderdeel van de keten gebiedsontwikkeling. Het is in feite het sluitstuk daarvan, maar in sommige gevallen ook weer een beginpunt; denk aan transformatie en herontwikkeling van bestaande erfpachtrechten.
Eisen
- Eis - Beheersing competenties
Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd. - Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen. - Eis - DraaideurconstructieDe aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
- Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd. - Eis - Werk- en denkniveau
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een hbo /wo werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of diploma. Bij voorkeur een analytische en/of methodologische opleiding.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring in NISE met:ontwikkelingstrajecten van applicaties;
analysemethoden en -technieken;
ontwerpmethoden en -technieken;
data- en procesmodellering;
het opstellen van requirements (bijvoorbeeld middels use cases of user stories);
het maken van functionele ontwerpen.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis van en praktijkervaring en heeft dit toegepast binnen G4 gemeenten met informatieanalyse, architectuur en systeemontwikkeling; (Lean) procesmanagement en Agile-ontwikkelmethoden (Scrum), waterval.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring als informatieanalist en daarmee kennis en ervaring met het uitwerken van en advies geven over de inrichting van complexe processen.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar praktijkervaring met:de API-standaarden voor Zaakgericht werken;
ontwerpen van executable modellen voor GZAC.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het werken in ICT projecten, vernieuwingstrajecten zoals het programma NISE.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis van en praktijkervaring met standaarden voor procesmanagement binnen G4 gemeenten zoals: (executable) procesmodelering (BPMN), decision Management (DMN), non-relationele data-modellering (JSON schema).Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Eis – Opdracht onder leiding en toezichtDe aangeboden kandidaat van Inschrijver is op het moment van Inschrijving voor de Opdracht en gedurende het uitvoeren van de Opdracht voor minimaal het aantal gestelde uren en looptijd van de Opdracht in loondienst van de Inschrijver.
Bij het uitbrengen van het voorgenomen gunningsbesluit wordt de winnende Inschrijver gevraagd een bewijs (kopie arbeidsovereenkomst en loonstrook) aan te leveren waaruit blijkt dat aangeboden kandidaat van Inschrijver op het moment van inschrijven voor de Opdracht in loondienst is van Inschrijver. - ReferentieU dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Wensen
- Toetsing van de competentie:
Analytisch vermogen: Expert - Toetsing van de competentie:
Klantgerichtheid: Expert - Toetsing van de competentie:
Omgevingsbewustzijn: Expert - Toetsing van de competentie:
Resultaatgerichtheid: Expert - Toetsing van de competentie:
Samenwerken: Gevorderd - Toetsing van de competentie:
Verantwoordelijkheid: Gevorderd - Van toepassing zijnde overeenkomstBijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 6 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud? - Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen G4 gemeenten en bij de afdeling Erfpacht.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis van Common Ground architectuur principes en gemeentelijke processen (NORA, GEMMA, etc) of in staat zijn om die snel eigen te makenDit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Wens - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met een complexe politiek-bestuurlijke organisatie, zoals een grote gemeente (>5.000 medewerkers).Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.