Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG7, SDG9

Startdatum

16-10-2024

Aantal uur per week

8 uur p/w

Einddatum

16-10-2026

Standplaats

Wijk bij Duurstede

Deadline

15-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Facilitaire dienstverlening, Overheid



Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven.
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in.

Opdracht
De opdracht bestaat uit de volgende activiteiten:

a. Directievoering en toezicht: Opdrachtnemer treedt op als directievoerder/toezichthouder bij onderhouds- en vervangingswerkzaamheden aan de openbare verlichting conform de UAV paragraaf 3, lid 6. Tot de werkzaamheden behoort ook het maken van deel-opdrachten, het controleren van plannen die de aannemer aanlevert en het opstellen/ goedkeuren van termijnstaten.

b. Aannemen en doorgeven van meldingen: Opdrachtnemer zorgt voor een adequate intake van meldingen (klachten en schades) en zorgt ervoor dat deze bij de aannemer komen die de herstelwerkzaamheden verricht

c. Coördinatie- en evaluatieoverleg: Opdrachtnemer houdt eens per maand een coördinatieoverleg met de aannemer en één of meer vertegenwoordigers van de gemeente. Hierin worden zowel uitgevoerde als geplande werkzaamheden besproken. Daarbij komen onder meer knelpunten, financiële zaken en inhoudelijke zaken aan de orde. Daarnaast vindt eens per half jaar een evaluatieoverleg met de aannemer plaats waarbij het functioneren van de aannemer centraal staat. Opdrachtnemer maakt hiervan een (kort) verslag met onder meer verbeterpunten en gemaakte afspraken.

d. Maken van verlichtingsplannen; In het kader van nieuwbouw- en/of reconstructieprojecten zullen verlichtingsplannen gemaakt moeten worden. Opdrachtnemer werkt op verzoek van de gemeente een verlichtingsplan uit dat minimaal de volgende onderdelen bevat:

  • Advies over de aan te leggen verlichting;

  • Uitgewerkt plan met tekening, aantal en soort apparatuur en benodigde leidingen, e.d. (in DWG- en Pdf-formaat);

  • Een opgave van de gehanteerde lichttechnische kengetallen met een verwijzing naar het opgestelde beleidsplan, respectievelijk de gehanteerde richtlijnen;

  • Opgave van de eenmalige aansluitkosten.


Afspraken over levertijd e.d. worden in onderling overleg gemaakt.

e. Installatieverantwoordelijke; Opdrachtnemer treedt op als installatieverantwoordelijke voor de openbare verlichting namens de gemeente. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van de installatieverantwoordelijke zijn:

  • Veiligheid van elektrische installaties & arbeidsmiddelen: door (laten) inspecteren en tijdig herstel van gebreken;

  • Opzetten toegangsregeling voor ruimten met elektrisch gevaar;

  • Procedures vaststellen voor de bediening;

  • Goedkeuren van plannen (niet de werkrisico’s);

  • Ingebruikname van de installatie, na werkzaamheden (hoeft IV-er niet zelf te doen).


Na opdracht zal opdrachtnemer allereerst een basisonderzoek uitvoeren om globaal vast te stellen wat de huidige status van de elektrische aansluitingen is

f. Diversen; Opdrachtnemer kan op basis van afroep specifieke ondersteunende werkzaamheden verrichten. Deze werkzaamheden kunnen onder meer bestaan uit ondersteuning in de communicatie met college en raad, (technische) advisering, het opstellen van persberichten, het bijdragen aan cq voorbereiden van bewonersbijeenkomsten en het doen van onderzoek ten behoeve van het beantwoorden van specifieke vragen.

De verwachting is dat met de hiervoor beschreven werkzaamheden in totaal gemiddeld per jaar circa 1 dag per week (= totaal op jaarbasis circa 350 uur) gemoeid is. De uren worden maandelijks achteraf verrekend op basis van werkelijk bestede tijd. Opdrachtnemer voorziet de factuur van een door opdrachtgever geaccordeerde en naar activiteit gespecificeerd urenoverzicht. Het heeft de voorkeur van de gemeente dat de beheerder/directievoerder in principe op één of twee vaste momenten in de week op kantoor van de gemeente aanwezig is.

Competenties

  • Resultaatgericht en verantwoordelijk.

  • Communicatie (pro-actief) en digitaal vaardig.

  • Je kan complexe situaties goed beoordelen en inschatten welke (politieke) belangen hier een rol spelen en daarop inspelen.

  • Een integrale blik op de openbare ruimte in zowel het operationele als het beleidsmatige gebied.


Eisen



  • Aantoonbaar in het bezit van het certificaat ‘installatieverantwoordelijkheid’;

  • Aantoonbare kennis van relevante NEN-normen, minimaal NEN3140 (omschrijf duidelijk in het cv);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in de richting van (elektro)techniek;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder openbare verlichting bij een overheidsinstantie (omschrijf duidelijk in het cv);


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie in de openbare ruimte.

  • Aantoonbare werkervaring met contractvorming en/of aanbesteding op gebied van openbare verlichting (benoemd 2 duidelijk voorbeelden in cv);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van werkomschrijvingen (omschrijf duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met werkvoorbereiding en/of aansturing van onderhoudswerkzaamheden en projecten;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.