Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

11-10-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

11-04-2025

Standplaats

Zeist

Deadline

10-10-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Management, Overheid



De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening. Het team informatievoorziening is een groot team bestaande uit circa 50 medewerkers. Circa een derde van het team richt zich op technische kant. Hierbinnen zijn diverse clusters werkzaam. Als service manager fungeer jij als aanvoerder van twee clusters ICT regie en backoffice servicedesk.. Je werkt onder verantwoordelijkheid van de leidinggevende van het team informatievoorziening. Samen met de aanvoerder functioneel beheer/technisch applicatiebeheer vorm je een koppel in de inhoudelijke aansturing van dit onderdeel van het team.

Opdracht
Zeist staat aan de voorhand van de overgang van het datacentrum naar de publieke cloud. In plaats dat we zelf diverse werkzaamheden uitvoeren maken we steeds meer een beweging naar een ict regie organisatie. Dat vraagt professionalisering van processen en rollen op ict vlak. De rol van service delivery manager is daar een belangrijke rol in. Als aanvoerder van zowel de backoffice ict servicedesk en de ict regisseurs ben jij een belangrijke schakel voor het beheren en optimaliseren van processen op de ICT processen.

Wat ga je doen?

  • Het fungeren als aanspreekpunt voor zowel interne afdelingen als externe leveranciers.

  • Het coördineren van de dienstverlening van zowel de backoffice servicedesk als ook van onze externe leveranciers op ict vlak en ervoor zorgen dat deze voldoet aan de afgesproken kwaliteitsnormen.

  • Het opstellen, beheren en bewaken van Service Level Agreements (SLA’s) met externe dienstverleners. Je helpt ons daarmee ons leveranciersmanagement naar een hoger niveau te brengen.

  • Je professionaliseert de ITSM processen naar een hoger niveau en fungeert daarbij als incident en change manager.

  • Je bent trekker van projecten als invoering role based acces en mogelijke vervanging van onze service management software.

  • Je fungeert als acceptant van het project implementatie datacentrum en maakt daarbij onderdeel uit van de projectgroep.


Ondertussen spelen er ook vanzelfsprekend lopende vraagstukken die de aandacht vragen. De delivery manager stuurt daarin inhoudelijk de medewerkers aan en coacht deze medewerkers inhoudelijk om ook op dit moment de dienstverlening op een goede manier uit te voeren.

Competenties

  • In staat zijn om te schakelen met zowel de organisatie als de specialisten binnen het team Informatievoorziening;

  • Bekend zijn met de dynamiek en de complexiteit van IV beheer in een overheidsorganisatie;

  • Organisatorisch sensitief en in staat zijn strategisch, tactisch en context-afhankelijk te opereren;

  • Goed kunnen samenwerken en verbinden en stelling weten te nemen.;

  • Voortvarend kunnen optreden en grenzen duidelijk aangeven;

  • Resultaat- en procesgericht zijn;

  • In staat zijn overzicht te behouden op het geheel.


Eisen



  • Aantoonbare werkervaring met incident, problem en change management;

  • Aantoonbare werkervaring op gebied van ITSM processen en ÌTIL management;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van ict servicedesk en/of ict beheer afdelingen;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op ict gerelateerde werkzaamheden bij een gemeenten;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor 32 uur per week;


Wensen



  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van ict projectleiding;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van ict servicedesk en/of ict beheer afdelingen;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.