Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG11, SDG3

Startdatum

12-11-2024

Aantal uur per week

0 uur p/w

Einddatum

01-05-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid



Utrecht heeft jou nodig!

Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. Medewerkers van het organisatieonderdeel Ruimte van de gemeente Utrecht werken in opgaveteams samen aan integrale oplossingen voor de groeiende stad. Opgaves die voortkomen uit onze Ruimtelijke Strategie Utrecht, waarin we gekozen hebben voor 'Gezond Stedelijk Leven' als leidend principe voor de ontwikkeling van de stad.

Uiteraard doe jij jouw werk niet alleen. De afdeling Wonen bestaat uit circa 25 collega’s die werken in vier teams: ‘bestaande voorraad’, ‘woningcorporaties’, ‘markt’ en ‘thuis voor iedereen’. De samenwerking binnen de afdeling Wonen kenmerkt zich door grote betrokkenheid. Collega’s staan voor elkaar klaar en er wordt integraal samengewerkt aan het oplossen van de problematiek op de woningmarkt.
Jij komt te werken binnen het team ‘bestaande voorraad’. Binnen dit team wordt gewerkt aan alles wat raakt aan het optimaal gebruik en beheer van de bestaande woningvoorraad.

Deze opdracht is ter vervanging tijdens zwangerschapsverlof, eventuele verlengingen hangen hiermee samen.

Je taken zijn:
Samen met je directe collega’s uit het team ‘bestaande voorraad’ houd jij je bezig met het optimaal beheer en gebruik van de bestaande woningvoorraad. Het gaat hierbij om de verdeling van schaarse woonruimte, beter benutten van de bestaande woningvoorraad (zoals doorstroming en woningdelen), goed verhuurderschap en het beschermen van de bestaande woningvoorraad zoals verkamering, toeristische verhuur en leegstand. Jouw expertise ligt op het gebied van goed verhuurderschap.

Hierbij kun je denken aan: Bewaken van het optimaal inzetten van de wettelijke instrumenten uit de Wet goed verhuurderschap. Meewerken aan het implementeren en verbeteren van werkprocessen en samenwerkingen voor uitvoering van de Wet goed verhuurderschap, zowel intern als extern. Stimuleren van goed verhuurderschap in de stad. Huurders informeren over hun rechten op de woningmarkt, o.a. door het lanceren van een communicatiecampagne Deelname aan werkgroepen van G4-netwerk en Minsterie VRO over goed verhuurderschap. Onderzoek doen naar discriminatie en andere excessen op de woningmarkt. Meewerken aan het implementeren van relevante nieuwe of gewijzigde wet- en regelgeving, zoals de Wet vaste huurcontracten, Wet betaalbare huur of besluit servicekosten.
Vanuit deze rol werk je aan de Utrechtse invulling van de Wet goed verhuurderschap. Dit doe je uiteraard samen met je collega’s van de afdeling Wonen en collega’s van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Voor jouw beleidsproducten zorg je voor het bestuurlijk proces met de wethouder, het college en de raad (o.a. staf, raadsinformatiebijeenkomsten, raadsbrieven en besluitvormingsdocumenten).

Jij hebt: Minimaal wo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding in studierichtingen als planologie, sociale geografie, sociologie of bestuurskunde Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de context van wonen, opgedaan bij bijvoorbeeld woningcorporaties, kennisinstelling of een overheid Je hebt inhoudelijke kennis en ervaring met Wet goed verhuurderschap, woonbeleid, implementeren van wetgeving of voorkomen en bestrijden van excessen op de woningmarkt.
Zorg er voor dat voornamelijk de laatste twee punten duidelijk naar voren komen in het cv.

Verder herken je je in de volgende competenties/vaardigheden: Omgevingsbewust zijn: Omdat je in een politiek bestuurlijke omgeving werkt, heb je goed ontwikkelde voelsprieten voor verhoudingen en verschillende belangen. Resultaatgericht werken: Op doortastende manier weet je tot resultaten te komen, ook onder stressvolle omstandigheden zoals tijdsdruk. Initiatief nemen: Je neemt initiatief en steekt de handen uit de mouwen, en gaat door tot klus geklaard is. Samenwerken: In de samenwerkingen ben je goed in staat om collega’s en partners te informeren en in beweging te krijgen. Flexibel: Je kunt goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en niveaus.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 21 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Geef hier twee recente en relevante referenties op.Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:

    Referentie 1
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Referentie 2
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Je beschikt over wo werk- en denkniveau

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de context van wonen


Wensen



  • Het is een pré als je een opleiding hebt afgerond in een van deze richtingen: planologie, sociale geografie, sociologie of bestuurskunde. Heb je dit?

  • Je hebt maar minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren werkervaring binnen de context van wonen, opgedaan bij bijvoorbeeld woningcorporaties, kennisinstelling of een overheid- 2,5 tot 3 jaar
    - 3 tot 5 jaar
    - 5 tot 7 jaar
    - 7 jaar of meer

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.