Consulent/kwartiermaker vroegsignalering
Gemeente Land van Cuijk
Fulltime
Noord-Brabant
Geplaatst 3 weken geleden
Vacature kenmerken
Gemeente Land van Cuijk gaat de vroegsignalering van schulden zelf in beheer nemen. Als consulent vroegsig
In verband met belastingregels is het niet mogelijk om contracten over het jaar heen af te sluiten. Het eerste contract zal dus lopen tot 01-01-2025, waarna deze bij wederzijdse tevredenheid zal worden verlengd tot 31-10-2025.
nalering help je mensen die in geldproblemen zitten of dreigen te komen. Bepaalde bedrijven en organisaties mogen gemeenten waarschuwen als zij zien dat hun klanten de rekeningen niet betalen. Deze bedrijven mogen dit delen zonder overleg met of goedkeuring van hun klant. Deze signalen komen bij de gemeente binnen via het RIS systeem. De medewerker vroegsignalering stuurt dan de eerst brief uit naar de inwoner. Soms helpt de brief al, maar soms ook niet. Dan kom jij in beeld voordat de financiële problemen verergeren. Je inventariseert de behoefte en gaat in gesprek tijdens de intakegesprekken, zowel op kantoor als thuis. Je ondersteunt en begeleidt de inwoner. Alles voor een doel: de betalingsachterstanden aanpakken zodat het niet oploopt tot een problematische schuld. Jij maakt samen met de inwoner een plan van aanpak, welke natuurlijk voor iedere situatie anders is. Op deze manier kan je een zichtbaar verschil maken in het leven van onze inwoners.
Concreet ga je aan de slag met:
- Actief contact leggen, coachen en ondersteunen van de inwoners met beginnende schulden;
- Doorverwijzen naar relevante instanties voor aanvullende ondersteuning;
- Onderhouden van contacten met de ketenpartners;
- Informatie verstrekken aan de inwoners op het gebied van budgetbeheer.
Naast de rol van consulent heb je ook een ‘kwartiermakersrol’. Dit houdt in dat je deze nieuwe taak in een werkproces giet, formulieren ontwikkelt, belscripts maakt en de inrichting mee helpt vorm te geven. Je bent ook vraagbaak voor de nieuwe collega’s die Vroegsignalering nog niet eerder hebben uitgevoerd.
Kandidaatomschrijving
Je bent een integer en empathisch persoon; jij begrijpt dat schulden iedereen kunnen overkomen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je goed kan samenwerken, zowel intern met collega’s als extern met de ketenpartners, alles om de inwoner zo snel en goed mogelijk te voorzien van de begeleiding die nodig is. Als je initiatiefrijk en proactief bent zien wij dat als een grote plus, aangezien dit nieuwe functies binnen onze gemeente zijn. Jouw input wordt gewaardeerd en serieus genomen.
Eisen
- Ervaring als consulent vroegsignalering of consulent schuldhulpverlening.
- Ervaring als projectleider.
Wensen
- De gesprekken zullen plaatsvinden op Maandag 14 of vrijdag 18 oktober. Beide data nog onder voorbehoud.
- Ervaring in het coachen van nieuwe medewerkers
- Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen.
- InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
wendbaar, betrouwbaar, innovatief, dienstverlenend - Minimaal 2 referenties die mogen worden benaderd.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.