Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

14-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

14-04-2025

Standplaats

Houten

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

130 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Management, Overheid



De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Sinds medio 2024 heeft onze organisatie een nieuwe directie. Dat is het begin van een mooi en breed ontwikkeltraject.  Ook ons team Financiën en Inkoop gaat daarmee aan de slag. We bestaan buiten de inhuurkrachten uit 30 gemotiveerde professionals met een hart voor Houten, variërend in leeftijd en ervaring. We zijn verdeeld in vier clusters: controllers, bedrijfsbureau, administratie en inkoop. Ons team wordt aangestuurd door een teammanager die op tijdelijke basis versterking krijgt om deze veranderopgave te versnellen. Het is namelijk teveel voor één alleen, maar gelukkig hoeft niet alles tegelijk.

Opdracht
Als financieel verandermanager is jouw focus op de versterking van de financiële functie in brede zin. Je trekt daarbij samen op met de teammanager. Onderling verdelen jullie de taken. Binnen drie maanden maak je samen met je collega, je team en de directie een verbeterplan voor de financiële functie waarin helder wordt wat we wanneer te doen hebben en wat daar voor nodig is. Gaandeweg gaan jullie aan de slag om dat plan voor elkaar te krijgen. Jullie opdrachtgever is de directeur bedrijfsvoering.

Je werkzaamheden:

  • Je bent een ervaren manager Financiën, met grondige kennis van gemeentefinanciën en verandermanagement;

  • Je bent in staat in korte tijd overzicht te creëren en taken te coördineren en te prioriteren - ook financieel inhoudelijk. Dit doe je van nature op een mensgerichte manier. Vriendelijk, duidelijk en met een beetje humor;

  • Je geeft leiding op strategisch en tactisch niveau: je coacht je medewerkers in de verandering, draagt bij aan de doorontwikkeling van onze clusters en van het team als geheel, pakt je rol in de organisatie en bent adviseur van het bestuur;

  • Je pakt een sturende rol in de stuurgroep Toekomstbegroting en neemt deel aan de kersverse stuurgroep Vitale bedrijfsvoering & dienstverlening;

  • En: je geeft vorm en uitvoering aan het verbeterplan voor de financiële functie. Met onderdelen daarvan ga je zelf aan de slag.


Competenties

  • Vanuit visie en ervaring: je hebt een universitair werk- en denkniveau en je bent een vakman (met meerjarige praktijkkennis als gemeentelijke financial);

  • Sturend: je pakt de leiding op een mensgerichte manier, je brengt focus aan en realiseert verandering in het team;

  • Stimulerend: Je doet het niet allemaal zelf, maar bent wel ‘hands-on’, je inspireert en motiveert;

  • Verbindend: je doet het samen, met de teammanager, met je team en met de organisatie;

  • Flexibel en ondernemend: je neemt initiatief en ben creatief als het toch anders loopt;

  • Omgevingsbewust: je past in een middelgrote gemeente als Houten, dichtbij de inwoner, de bestuurder en je collega’s;

  • Hands-on: je steekt je handen uit de mouwen en werkt samen op.


Eisen



  • Afgerond opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in financiële richting;

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel manager binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van de gemeentelijke financiële functie (bijvoorbeeld als financieel adviseur, controller of coördinator planning & control) (omschrijf duidelijk in cv);


Wensen



  • Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in financiële richting;

  • De gesprekken zijn gepland op vrijdag 18 oktober 2024.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel manager bij een middelgrote gemeente (50.000+ inwoners);

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op tactisch of strategisch niveau, als financieel adviseur of coördinator p&c;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.