Parttime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

09-10-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

09-04-2025

Standplaats

De Hoef

Deadline

08-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Financieel Economisch, Inkoop, Juridisch, Overheid



Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.

In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt. Verbindend, innovatief en ondernemend met de blik naar buiten.

Je gaat werken in het team Kwaliteit en Monitoring Welzijn. Dit is één van de teams binnen het sociaal domein. Het doel van het sociaal domein is dat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht bijdraagt aan de samenleving. Team Kwaliteit en Monitoring Welzijn voert de bedrijfvoeringsprocessen van het sociaal domein uit en bewaakt de kwaliteit hiervan. Het team bestaat uit 28 positieve, collegiale, gemotiveerde en betrokken medewerkers. Voor het team zijn we op zoek naar tijdelijk juridisch adviseur op gebied van subsidie- en contractmanagement.

Opdracht
Als juridisch adviseur werk je nauw samen met de kwaliteitsadviseurs Wmo, Jeugd en Participatie, beleidsmedewerkers- en adviseurs en de subsidie- en contractmanager.

Taken die de juridisch adviseur uitvoert:

  • Je bent het juridische aanspreekpunt in het proces rond subsidies. Je draagt bij aan het opstellen en wijzigen van intern beleid, adviseert bij concrete subsidieaanvragen, bent verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van het subsidieproces en je voert schriftelijk en mondeling verweer in bezwaar- en beroep. Adviseren/beantwoorden vragen over de toepassing van het subsidierecht;

  • Adviseren/beantwoorden van vragen over en het beoordelen en opstellen van contracten binnen het Sociaal Domein; Je adviseert hierin met name collega’s, management en bestuur (directie, college en raad) bij uitdagende juridische vraagstukken op het gebied van contracten en draagt bij aan de voorbereiding van besluiten;

  • Algemeen juridisch advies binnen het Sociaal Domein (b.v. voor college-, raad- en bestuursvoorstellen).


Je hebt een positieve persoonlijkheid, maakt makkelijk contact en werkt graag samen. Je beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen; je bent een goede luisteraar, hebt het lef om de vraag achter de vraag te stellen en hebt gevoel voor politieke verhoudingen. Je bent zelfstandig, daadkrachtig en standvastig op de inhoud, en oplossingsgericht en dienstverlenend in jouw opstelling. Je kijkt op basis van jouw kennis en ervaring over de grenzen van het juridische kader heen en kunt collega’s in jouw argumenten meenemen. Je bent uitstekend in staat overzicht te houden van lopende zaken en de prioriteit daarvan. Je bent goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken en kunt beoordelen welke vraagstukken je zelf moet oppakken en welke je met advies laat uitvoeren. Je bent leergierig én enthousiast om op een actieve wijze jouw bijdrage te leveren aan de kwaliteit van o.a. de (subsidie)contracten .

Competenties

  • Communicatief;

  • Verbinder;

  • Durven;

  • Secuur.


Eisen



  • Aantoonbare werkervaring als jurist met de wet- en regelgeving van het sociaal domein o.a. Awb, Wmo, Jeugd en PW.

  • Beschikbaar per oktober 2024 voor gemiddeld 16 uur per week.

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober tussen 11.00 uur en 13.00 uur

  • Een afgeronde opleiding Nederlands recht op minimaal WO niveau met een relevante specialisatie (privaat-, bestuurs- of staatrecht).

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein.


Wensen



  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met subsidie- en overeenkomstenrecht (o.a. ASV).

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein binnen een gemeente.

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met de wet- en regelgeving van het sociaal domein (o.a. Awb, Wmo, Jeugd en PW). Aantoonbaar en gearceerd aangegeven in CV.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.