Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG4, SDG8

Startdatum

11-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

11-12-2024

Standplaats

Voorschoten

Deadline

10-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Overheid



Onze groene gemeente, vlak bij Leiden, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze 25.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons team dat zich dagelijks inzet voor het welzijn van onze inwoners. Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Opdracht
Voorschoten staat aan de vooravond van een ingrijpende verandering! We hebben ambities, willen concrete resultaten behalen en deze duurzaam verankeren om een toekomstbestendige organisatie te worden. We zijn binnen onze organisatie een ontwikkeltraject gestart met maar liefst 17 projecten. Eén van deze projecten is de transitie naar een klantgerichte organisatiestructuur. Vanaf 1 januari 2025 gaan we volgens deze nieuwe structuur werken, met een extra managementlaag en nieuwe teamindelingen.
Aan de hand van onze vier nieuwe kernwaarden ‘vertrouwen, verantwoordelijkheid, betrokkenheid en plezier’, geven we invulling aan de missie en strategie van de organisatie. De vier kernwaarden zijn bovendien de pijlers onder onze bedrijfscultuur.

Om de aanstaande verandering vorm te geven zijn wij op zoek naar een kwartiermaker voor de afdelingen Dienstverlening en Bestuur. Deze afdelingen gaan in de toekomst bestaan uit verschillende teams. De afdeling Dienstverlening bestaat uit de teams Klant Contact Centrum (KCC en Burgerzaken, Openbare Orde en Veiligheid en Vergunningen, Toezicht en Handhaving (OOV en VTH), Openbare Ruimte en het Sociaal Service team. De afdeling Bestuur bestaat uit het team Beleid en het team Projecten. De afdeling Dienstverlening is verantwoordelijk voor de dienstverlening aan de inwoners en ondernemers van de gemeente Voorschoten. De afdeling Bestuur is het contactpunt voor het college van Burgemeester en Wethouders en de gemeenteraad.
Er zijn twee nieuwe afdelingshoofden benoemd voor de aansturing van beide afdelingen. Zij maken onderdeel uit van het nieuwe MT dat vanaf 1 januari 2025 geïnstalleerd wordt. Ook de teamleidersfuncties zijn ingevuld met nieuwe leidinggevenden. Net als het MT zijn zij vanaf 1 januari 2025 verantwoordelijk voor hun team.

Om dit proces  soepel en efficiënt uit te kunnen voeren, met instandhouding van de motivatie van de medewerkers en de dienstverlening aan onze (interne) klanten, zoekt de gemeente Voorschoten een ervaren kwartiermaker. De kwartiermaker heeft als hoofdtaken:

  • De nieuw benoemde leidinggevende begeleiden, ondersteunen en coachen in hun nieuwe functie in de nieuwe organisatie;

  • De medewerkers van de afdelingen Dienstverlening en Bestuur plaatsen en begeleiden naar hun nieuw samengestelde team en deze teams in passen in de nieuwe organisatie;

  • Bieden van continuïteit in dienstverlening en stabiliteit in processen gedurende de periode van verandering;

  • Creëren van randvoorwaarden en scheppen van een uitdagende werkomgeving waarin de nieuwe kernwaarden zichtbaar worden en medewerkers worden uitgedaagd;

  • Planmatig werken aan teamontwikkeling binnen de teams van de afdelingen Dienstverlening en Bestuur;

  • Opstellen van interne dienstverleningsafspraken;

  • Hiërarchisch leiding geven aan de nieuwe teamleiders binnen de afdelingen Dienstverlening en Bestuur.


Competenties

Jij en anderen herkennen jou in de volgende eigenschappen:

  • Zelfstartend, pro-actief, analytisch, toegankelijk;

  • Je bent resultaatgericht, verbindend en je bent ‘een doener die denkt’ en krijgt dingen gedaan krijgt;

  • Je bent organisatiesensitief, maar niet politiek. Je weet aan te spreken zonder de relatie te verliezen.


Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland in week 42. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland in week 42.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als manager van verandertrajecten, implementatietrajecten, reorganisaties en/of fusies.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Kwartiermaker binnen een gemeente organisatie.

  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.

  • Uiterlijk per 1 november 2024 beschikbaar voor 36 uur per week.


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van de strategie naar operationele werkprocessen, procesinrichting en interne sturing.

  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkeling en implementatie van bedrijfsvoering.

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende.

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als manager van verandertrajecten, implementatietrajecten, reorganisaties en/of fusies.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van leidinggevenden.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.