Parttime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG16

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

0 uur p/w

Einddatum

01-07-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



Utrecht heeft jou nodig!

Wegens ziekte zoeken wij op tijdelijke basis een jurist bezwaar voor het team ‘Bezwaar en beroep Sociaal domein’ van de centrale afdeling Juridische Zaken. Het team bestaat uit 14 collega’s die allen bezwaar en/of beroepszaken en voorlopige voorzieningen binnen het sociaal domein behandelen. In Utrecht werken we met een ambtelijke bezwaarcommissie.

Let op: er staat momenteel ook een inhuuropdracht open voor Jurist Bezwaar en Beroep Sociaal Domein – T109527.
Heb je interesse in beide opdrachten en voldoe je ook aan de eisen/wensen die in die opdracht staan? Dien dan voor beide opdrachten een offerte in.

Je taken zijn:
Je behandelt bezwaarschriften op het gebied van onder meer de Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning, Jeugdwet, BRP en urgenties op grond van de Huisvestingsverordening. Je zoekt hiervoor contact met de inwoner en kijkt samen met collega's van andere afdelingen of er een passende (informele) manier is om de kwestie op te lossen. We vinden het belangrijk dat inwoners zich gehoord en begrepen voelen, ook als het bezwaar of beroep ongegrond is. Tegelijkertijd houd je in de gaten dat de behandeltijd redelijk is. Als er lessen te leren zijn uit de zaken die jij en je collega's behandelen, bespreek je deze met de betreffende afdeling. Als er een (ambtelijke) hoorzitting nodig is, treed je op als voorzitter. Tot slot schrijf je beslissingen op bezwaar.

Jij hebt: Minimaal een HBO studie Nederlands Recht afgerond, bij voorkeur met afstudeerrichting Staats en bestuursrecht Minimaal vijf jaar werkervaring als Jurist Bezwaar op de hierboven genoemde gebieden in het sociaal domein Bij voorkeur werkervaring bij een grote gemeente.
Verder herken je je in de volgende vaardigheden/competenties: Sterke analytische vaardigheden Je kunt werken onder tijdsdruk én tegelijk kwaliteit leveren Een open en oplossingsgerichte houding Proactieve houding in de samenwerking in het team en richting de organisatieonderdelen
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken worden gepland in de week van 21 oktober, waarschijnlijk op 21 of 22 oktober. We nemen contact met je op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
We zullen je vragen om een bezwaar- of beroepsproduct te laten zien waar je trots op bent.

Hybride werken: woensdag is een vaste kantoordag, het is belangrijk dat je in ieder geval dan aanwezig kunt zijn. Daarnaast wordt er ongeveer in een 50/50 verdeling hybride gewerkt.

Eventuele wijzigingen in de duur van de opdracht hangen samen met de reden van externe inhuur.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Je hebt een studie Nederlands Recht afgerond op minimaal hbo niveau


Wensen



  • Bij voorkeur ben je afgestudeerd in de richting Staats- en bestuursrecht

  • Bij voorkeur heb je ervaring als Jurist Bezwaar bij een gemeente en binnen het sociaal domein.Geef aan welke optie van toepassing is

    - Jurist Bezwaar bij een gemeente, binnen het sociaal domein
    - Jurist Bezwaar bij een gemeente, maar niet binnen het sociaal domein
    - Jurist Bezwaar binnen het sociaal domein, maar niet bij een gemeente maar wel bij andere (semi) overheidsinstellingen
    - Geen van bovenstaande

  • Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring als Jurist Bezwaar- Minder dan 3 jaar
    - 3 tot 4 jaar
    - 4 tot 5 jaar
    - 5 jaar of meer

  • Je hebt bij voorkeur werkervaring bij een grote gemeente- G4
    - 100.000+ gemeente
    - Kleinere gemeente
    - Andere (semi) overheidsinstelling
    - Geen van bovenstaande opties

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.