Parttime
Noord-Brabant
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

09-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

14-04-2025

Standplaats

Eindhoven

Deadline

08-10-2024

Uurtarief

95 euro p/u

Sector

Juridisch, Openbare orde en veiligheid, Overheid



De gemeente Eindhoven is op zoek naar een Juridisch Adviseur Veiligheid

De Juridisch Adviseur Veiligheid (hierna: JAV) zijn ondergebracht in het cluster Juristen onderdeel van de afdeling Expertise bij de sector Veiligheid en Handhaving.

De JAV brengen juridisch advies uit op meerdere veiligheidsthema’s binnen het veiligheidsdomein en geeft uitvoering aan diverse taken en bevoegdheden van de burgemeester. Het cluster Juristen adviseert over middellijke en onmiddellijke juridische aspecten van inspanningen binnen het veiligheidsdomein. Hierbij gaat het om bij wet geregelde bevoegdheden van de burgemeester, in combinatie met lokaal beleid, en de toepassing hiervan op de actuele situatie.

Wat ga je doen;
• De JAV adviseren het bestuur over de juridische aspecten van een veiligheidsvraagstuk.
Advies aan:
- Management sector Veiligheid
- Burgemeester
- Driehoeksoverleg
- collega’s van de gehele Sector Veiligheid
- collega's overige sectoren.
• De JAV staat aan de lat voor advisering bij acute ernstige verstoringen van de openbare orde (rampen en crisis).
• Zijn op de hoogte van de laatste jurispudentie binnen relevante onderwerpen, om zo snel en adequaat te kunnen adviseren en de kwaliteit van producten hoog te houden

Wat zijn de eisen;
• WO Werk en denkniveau
• Ruime ervaring (>5 jaar) als jurist(e) binnen een grote organisatie
• De JAV opereert in een politiek gevoelig en zowel bestuurlijk als ambtelijk krachtenveld en netwerk, waarin sprake is van (soms diepgaande) en wisselende belangentegenstellingen en verschillen van inzicht. Zij volgen hierbij zowel de maatschappelijke als de juridische ontwikkelingen op de voet en vertalen deze naar praktisch uitvoerbare adviezen.
• De JAV staan aan de lat voor advisering bij niet voorspelbare (ernstige) wanordelijkheden, een ramp of crisis. Dit vraagt acuut parate kennis van het eigen vakgebied, alsook brede kennis van wet- en regelgeving

Eisen



  • Kandidaat beschikt over een geldig legitimatiebewijs (bij intake en op startdatum)

  • Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van de Gemeente Eindhoven

  • Leveranciers van kandidaten moeten op de hoogte zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao

  • Parate kennis van het eigen vakgebied en brede kennis van wet- en regelgeving

  • Ruime ervaring (>5 jaar) als jurist(e) binnen een grote organisatie

  • WO Werk en denkniveau


Wensen



  • Aantoonbare kennis en ervaring binnen het veiligheidsdomein

  • Ervaring in het adviseren bij acute ernstige verstoringen van de openbare orde


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.