Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG3, SDG4

Startdatum

08-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

08-04-2025

Standplaats

Purmerend

Deadline

07-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Zorg en Welzijn



Voor Purmerend werken is bijzonder, want wij werken doorlopend voor de opgave buiten. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners en ondernemers gaat. Dit vraagt empathie en het vermogen om goed te kunnen verbinden. Ook als inwoners, ondernemers of organisaties soms ontevreden zijn en juridische middelen gebruiken zoals een bezwaar. We gaan met hen in gesprek en zoeken samen naar een oplossing, het liefst zonder direct de (juridische) regels te gebruiken. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je omgeving vinden we belangrijk. Die ruimte krijgen we ook van de organisatie en het gemeentebestuur. Soms zitten we aan de keukentafel bij de inwoner, maar ook is er veel contact met de burgemeester of wethouder en de regio.

Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen: wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.

Opdracht
Als beleidsmedewerker ben jij op de hoogte van de actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein. Denk aan de landelijke hervormingsagenda Jeugd, de jeugdwet, regionale samenwerking op specialistische jeugdhulp. Dagelijks houdt je je bezig met het huidige beleid, beleidsontwikkeling en indien nodig het sturen van de uitvoering. Je voert overleg met verschillende organisaties en adviesraden. Dit doe je lokaal vanuit de verbinding met de praktijk, onze inwoners en maatschappelijke partners, in samenwerking met de contractmanager, procesregisseurs jeugd en onze partners in het veld. Tevens werk je ook in een regionale samenwerking met beleidsadviseurs, contractmanager en aanbieders vanuit de verbinding met de praktijk. Je werkt nauw samen met je collega’s van het Maatschappelijk Domein en bent gesprekspartner voor het management en het bestuur.

Je zoekt altijd naar samenhang, omdat de verschillende beleidsonderwerpen in de praktijk niet van elkaar te scheiden zijn. Je kent de stad, de maatschappelijke partners en onze eigen uitvoerende collega’s en onderhoudt actief contact met hen. Je signaleert, schaalt op waar nodig en legt snel en eenvoudig verbindingen tussen de praktijk, het beleid en het bestuur.  Jij gaat je nadrukkelijk bezighouden met ontwikkelthema’s/werkgroepen specialistische jeugdhulp, implementeren van thema’s uit onze Jeugdnota, uitvoerende beleidstaken om de uitvoering te ondersteunen. Een beleidsmedewerker jeugd die direct kan inspringen in lopende projecten en werkgroepen om daadkrachtig stappen te maken met een effect voor de inwoners.

Competenties
- Overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
- Je beschikt over Politieke en bestuurlijke sensitiviteit en bent in staat de doorvertaling hiervan in je werk te maken;
- Je toont daadkracht en leiderschap;
- Je werkt en bent verbindend.

Eisen



  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de publieke sector;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van jeugd;

  • Uiterlijk beschikbaar per 18 oktober 2024;


Wensen



  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van jeugd bij een gemeente.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van Jeugd;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen het Maatschappelijk Domein;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.