Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG17, SDG8

Startdatum

08-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

08-01-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

07-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Overheid, Personeel en Organisatie



Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s va risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. De afdeling HRM (ca. 30 fte) is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering (ca. 95 fte) en bestaat uit de teams HRM Advies & Beleid en HR Services, met elk enkele sub-teams.

Wij zoeken met spoed een interim HRM Adviseur met affiniteit met werving en selectie om het tijdelijke projectteam van onze crisisorganisatie in het project “VRU opvang Support” te ondersteunen op operationeel en tactisch HRM vlak.  Samen met de interim HR administratief medewerker van dit projectteam vorm je een duo en weet je in korte tijd samen tot een goede en passende ondersteuning vanuit HRM te komen.

De VRU ondersteunt sinds maart 2022 regio breed de gemeentelijke opvangplekken voor Oekraïense vluchtelingen. Sinds een half jaar is daar de crisisnoodopvang voor asielzoekers bijgekomen. De VRU is gestart met ‘VRU Opvang Support’ om de 26 gemeenten in de regio Utrecht te ondersteunen bij de opvang van vluchtelingen. Gemeenten staan aan de lat om de daadwerkelijke uitvoering te geven aan de opvang van zowel Oekraïners als asielzoekers. Zij hebben daarbij behoefte aan ondersteuning met middelen en personele capaciteit. Door het creëren van een flexibele schil ondersteunt de VRU in de inhuur van capaciteit om opvang mogelijk te maken en gemeenten te ontzorgen. Voor deze functie is het van belang dat je (veelal) op locatie Utrecht (Archimedeslaan) aanwezig bent en zeer flexibel bent in werkuren.

Opdracht

  • Je bent operationeel/tactisch HRM Adviseur voor de tijdelijke organisatie en aanspreekpunt voor alle HRM vraagstukken (van zowel leidinggevende als medewerkers);

  • Voor deze functie in het van belang dat je werving en selectie en inhuur van personeel en alles wat daarmee te maken heeft, je aanspreekt en dat je hierin snel en professioneel weet te schakelen met onze partners;

  • Het is pionieren in deze functie, je weet snel je weg binnen de organisatie te vinden, bent toegankelijk en flexibel en bereid aan te pakken. Vanuit je vak en expertise doe je wat nodig is om dit project met elkaar zo goed mogelijk neer te zetten;

  • Je adviseert en begeleidt (naast werving en selectie) op het brede spectrum van HRM vraagstukken en kunt daarbij gemakkelijk schakelen en aansluiten bij de behoefte op verschillende niveaus;

  • Je signaleert snel waar je vanuit jouw rol van toegevoegde waarde kunt zijn en weet hier pragmatisch uitvoering aan te geven;

  • Je bent de linking-pin tussen de directie en projectteamleden welke je adviseert en de afdeling HRM en zorgt vanuit die rol voor terugkoppeling, afstemming en uitvoering conform beleid en kaders;

  • Je draagt de ontwikkelde concernkaders vanuit HRM uit.


Competenties

  • Je bent flexibel, ook in werktijden, analytisch en kunt snel schakelen;

  • Je bent goed in pionieren en met elkaar doelmatig werken, pragmatisch ingesteld en wil graag werken aan een klus die er echt toe doet;

  • Je acteert makkelijk en zelfstandig in de rol van HR Adviseur/businesspartner en bent gericht op persoonlijk contact en verbinding;

  • Je beschikt over uitstekende advies- en communicatieve vaardigheden;

  • Je kunt moeiteloos schakelen tussen operationele en meer tactische HRM zaken, waarvoor gezien de aard van de functie een ‘hands-on’ instelling noodzakelijk is;

  • Je bent accuraat, toegankelijk en hebt oog voor details;

  • Je hebt organisatorische kwaliteiten, kunt goed prioriteiten stellen en hoofd- en bijzaken scheiden.


Eisen



  • Een afgeronde opleiding Personeel & Arbeid op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een veiligheidsregio.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in werving en selectie;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR Adviseur;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met (crisis)noodopvang, bij voorkeur binnen een veiligheidsregio;

  • Aantoonbare werkervaring met AFAS (personeelsinformatiesysteem) (benoem dit duidelijk in het cv).

  • Aantoonbare werkervaring met de toepassing van CAR UWO (benoem dit duidelijk in het cv);


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.