Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG3, SDG9

Startdatum

14-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

14-04-2025

Standplaats

Bussum

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid



Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Afdeling FIA
De afdeling Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering (FIA) bestaat uit ongeveer 50 collega’s. Jouw thuisteam is Informatievoorziening & Automatisering (I&A) en telt 25 collega’s. Het team I&A bestaat uit systeembeheerders, functioneel beheerders, de gegevensbeveiligers, functionaris gegevensbescherming, privacy officer, informatiespecialisten, dataspecialisten en de informatiemanager.

Je werkt binnen FIA met deskundige collega’s, die vanzelfsprekend over de grenzen van hun eigen werk heen kijken. Doel is om maatschappelijke én technologische ontwikkelingen goed te volgen en deze toe te passen binnen de context van Gooise Meren. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het eindresultaat naar onze inwoners en de organisatie. Dit betekent dat jij je collega’s goed weet te vinden en nauw samenwerkt.

Opdracht
Wij zoeken ondersteuning in de vorm van een Senior functioneel beheerder Suites4Sociaaldomein. De functioneel beheeropdracht omvat de dagelijkse beheerwerkzaamheden waaronder autorisatiebeheer en gebruikersondersteuning, het vertalen van functionele wensen naar inrichting, het vervaardigen van managementinformatie, het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en het borgen en bewaken van koppelingen met gekoppelde applicaties.

Een aanvullende aspect van deze opdracht is het begeleiden en verrijken van onze vaste beheerder(s) van de Suites4Sociaaldomein. Ook draag je zorg voor het borgen van de processen en verbeteringen door middel van documentatie en training(en).

Je bent eerste aanspreekpunt binnen FIA voor de Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD) en onderhoudt nauw contact met de diverse uitvoerende teams (Inkomen, Participatie, Minima, WMO, Jeugd, TMZ, Financieel Klantbeheer en Schuldhulpverlening). Binnen de USD werken zo’n 100 collega’s die worden aangestuurd door een 3 koppig management team.

Er loopt een project om de inrichting van Suites4Sociaaldomein te uniformeren en te verbeteren. Hoofddoelen: een betere beheersbaarheid en optimaal gebruik maken van (document)automatisering.

De USD werkt, met name voor inkoop van Wmo- en Jeugdvoorzieningen samen met de Regio Gooi en Vechtstreek in het DLP (Digitaal Leef Plein). Het berichtenverkeer voor aanbieders en CAK gaat via dit DLP. Om Suites4Sociaaldomein en DLP zoveel mogelijk op elkaar aan te laten sluiten lopen diverse projecten.

Het sociaal domein is erg dynamisch en er komen (steeds vaker) nieuwe taken van het Rijk naar de gemeente. Denk hierbij aan de toeslag affaire, opvang van Oekraïense vluchtelingen en de energie toeslag. Dit wordt op projectmatige wijze geïmplementeerd waarbij functioneel beheer een centrale rol speelt.

Gebruikers hebben een belangrijke stem in de inrichting van Suites4Sociaaldomein. Dus naast de inrichting om de wettelijke taken te kunnen uitvoeren komen er regelmatig wijzigingsverzoeken en verzoeken voor nieuwe werkprocessen. Dit wordt gemonitord in TOPdesk.

In 2024 zal de WAMS ingevoerd worden. Dit en de steeds toenemende focus op privacy en gegevensbescherming zal tot diverse projecten leiden met een belangrijke rol voor functioneel beheer.

Er is wekelijks afstemming met team bedrijfsvoering van de USD om nieuwe ontwikkelingen te monitoren en prioriteiten te stellen.

Om inzicht te krijgen in en grip te houden op de diverse werkzaamheden wordt er maandelijks gerapporteerd waar de uren op hoofdlijnen aan zijn besteed.

Competenties
- Klantgerichtheid: is in staat de belangen van de klant de achterhalen er hiernaar te handelen. Weet producten aansluiting te laten vinden bij de wensen en behoeften van verschillende stakeholders.

- Communicatief: weet kennis en vaardigheden over te dragen. Hecht belang aan de gebruiksvriendelijkheid van onze applicatie en werkt aan het verbeteren hiervan

- Pro-activiteit: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico’s  en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.

- Analytisch vermogen: weet hoofd- en bijzaken goed te scheiden. Kan complexe vraagstukken snel doorgronden en beantwoorden. Is kritisch op de huidige werkprocessen en voert hier verbeteringen op door.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 16 oktober tussen 13:00 uur en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 oktober 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Eisen



  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als functioneel beheerder of consultant van de Suites4Sociaaldomein (benoem dit duidelijk in het cv).


Wensen



  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het inrichten en verbeteren van (werk)processen en het optimaliseren van de inrichting van de Suites4Sociaaldomein:

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het zorg dragen en de borging van kennis en processen (benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);

  • Beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 24 uren per week.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.