Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 3 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG12, SDG16

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-01-2025

Standplaats

Den Ilp

Deadline

10-10-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Bouwkunde- en Civiele techniek, Facilitaire dienstverlening, Infra, Management, Overheid



De Omgevingsdienst Brabant Noord is uitvoeringsexpert als het gaat om vergunningverlening, toezicht en handhaving in de fysieke leefomgeving. Daarnaast adviseren collega’s het openbaar bestuur en dragen zo bij aan een veilige en gezonde leefomgeving in Brabant Noord.

De huidige teammanager is reeds vertrokken en vooruitlopend op de invulling van de vacature zoeken we een interim Teammanager Specialisten.

Afhankelijk van het verloop kan de opdracht verlengd worden en kunnen de uren op termijn (bij verlenging) anders worden.

Wat ga je bij ons doen?
De ODBN is een resultaatgerichte organisatie waarbinnen de verschillende teams worden aangestuurd door een teammanager. Het team Specialisten bestaat uit circa 20 medewerkers die voornamelijk (beleids-) adviserende en hoogwaardig specialistische werkzaamheden verrichten op het gebied van o.a. geluid, geur/lucht, externe veiligheid en ruimtelijk ordening.

Je bent als integraal teammanager verantwoordelijk voor een kwalitatief en kwantitatief juiste bemensing van het team en de ontwikkeling naar een bestendige toekomst. Met jouw strategische visie lever je hier een aantoonbare bijdrage aan. Samen met jouw team lever je de benodigde en gewenste bijdrage aan de expertise van de ODBN. In het kader van de kwalitatief juiste bemensing ben je als teammanager specifiek ook verantwoordelijk voor het ophalen en delen van gebiedskennis en het ophalen en ontwikkelen van kennis en innovatie. De juiste kwaliteit behaal je onder andere door actieve coaching on the job en samenwerking te stimuleren.

Je kent de organisatorische en externe ontwikkelingen, ontwikkelt hierop verder jouw visie en beleid en neemt je team tijdig mee in alle ontwikkelingen die invloed hebben op de uitvoering van hun werk en de klanttevredenheid.

Je stimuleert eigenaarschap in de toepassing en optimalisatie van de producten en processen binnen het team én de ODBN. Daarvoor gebruik je proactief je netwerk, creëer je draagvlak en herken en bewaak je de verschillende belangen van de betrokken partijen. Je draagt dagelijks bij aan een aantoonbare samenwerking binnen en ook over je team heen omdat je dichtbij en betrokken bent.

Kandidaatomschrijving


We zoeken een ervaren teammanager op WO niveau die gewend is met veranderingen te dealen en aantoonbare positieve resultaten heeft behaald met het bouwen van een team.

Je bent een manager die mensen in hun kracht zet, enerzijds concrete duidelijkheid geeft en anderzijds ook zacht op mens is. Je geeft op een aantoonbare empathische en stimulerende wijze richting en leiding aan medewerkers terwijl je ook kwaliteit- en klantgericht bent. Je richt je aandacht niet op het probleem maar op de oplossing. Dat doe je onder andere door je positieve levensinstelling en omdat je een praktische aanpakker bent die flexibel en toekomstgericht denkt en doet.

Je kent de politieke verhoudingen en treedt tactvol en diplomatiek op in delicate kwesties.

Je hebt recente en aantoonbare werkervaring bij een omgevingsdienst. Je hebt aantoonbare kennis van de Omgevingswet en weet wat de aandachts- en ontwikkelpunten hiervoor zijn voor een omgevingsdienst. Daarnaast ken je de specifieke aandachtspunten van de deelnemers uit het werkgebied van de ODBN, Noord-Oost Brabant.

Interviewplanning


De gesprekken vinden plaats via Teams op woensdagochtend 16 oktober.

Eisen



  • IngangsdatumDe kandidaat is per 1-11-2024 fulltime beschikbaar. Dit blijkt uit het CV.

  • Kennis werkgebied Noord-Oost BrabantDe kandidaat heeft ervaring met de actuele dynamiek en kennis van het werkgebied Noord-Oost Brabant. Dit blijkt uit het CV.

  • OpleidingDe kandidaat beschikt over een WO-diploma op bedrijfskundig of milieukundig vlak. Dit blijkt uit het CV.

  • Werkervaring OmgevingsdienstDe kandidaat heeft ervaring met het werken bij een omgevingsdienst in Brabant in een leidinggevende functie. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 3 jaar en blijkt uit het CV.

  • Werkervaring managerDe kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van manager binnen de overheid. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Dit blijkt uit het CV.

  • Werkervaring veranderprocessenDe kandidaat heeft ervaring met veranderprocessen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit blijkt uit het CV.


Wensen



  • Aansturing specialisten
    De kandidaat heeft ervaring met aansturing van specialisten op het gebied van geur/lucht, externe veiligheid, ruimtelijke ordening en geluid. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring Omgevingswet
    De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de invoering van de Omgevingswet. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring met coaching on the job
    Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met coaching on the job. Dit blijkt uit het CV.

  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De kandidaat wordt tijdens het gesprek beoordeeld op kennis en ervaring conform de eisen en gunningscriteria. Daarnaast ook op de volgende competenties: - Verantwoordelijkheid - Zelfstandigheid - Visie - Coachen - Leidinggeven - Omgevingsbewustzijn - Overtuigingskracht - Samenwerken - Initiatief - Nauwkeurigheid

  • Werkervaring overheid
    De kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van manager binnen de overheid. Dit blijkt uit het CV.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.