Fulltime
Utrecht
Geplaatst 4 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG4, SDG9

Startdatum

02-12-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-11-2025

Standplaats

Nieuwegein

Deadline

13-10-2024

Uurtarief

85 euro p/u

Sector

Project- en Programmamanagement



De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie. Zoals de financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma's en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.

De missie van PPI: "Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B".

PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.

Verantwoordelijkheden

De senior projectondersteuner werkt nauw samen met de projectmanager en is mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en draagt  mede zorg voor de implementatie van oplossingen. Geeft gevraagd en ongevraagd advies aangaande alle projectaspecten.

  • Assisteren van de programma- en projectmanagers bij het opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;

  • Zorgdragen voor het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;

  • Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen;

  • Methodische ondersteuning geven voor projectmatig werken en/of Agile scrum aan programma- en projectmanagers;

  • Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;

  • Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder wordt verstaan het begeleiden van risicoanalyse sessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria;

  • Het assisteren van de projectmanagers bij het opstellen van het communicatieplan;

  • Het voorbereiden van stuurgroepvergaderingen, het maken van de verslagen en monitoren opvolging van actiepunten;

  • Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;


Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Voor deze opdracht is een BO+ screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

De senior projectondersteuner bij de sector Project-, Programma en Interimmanagement wordt aangesteld om een assisterende rol te vervullen bij de realisatie van veranderdoelen van de  korpsleiding. Het gaat hierbij om veranderdoelen die in de meest brede zin te maken hebben met de harmonisatie, ontwikkeling en innovatie van werkprocessen en voortbrengingsresultaten van de politie, het Politiedienstencentrum en de ketenpartners van de politie.

.De externe heeft o.a. contacten met de afdelingen Inkoop, Financiën en Communicatie. Zij/hij is in staat om een sterk intern netwerk op te bouwen en te onderhouden met andere projecten en (project)ondersteuners. Zij/hij is het expertise-aanspreekpunt voor diverse in- en externe stakeholders, leveranciers, mantelpartijen en interne collega’s.

  • De kandidaat heeft een afgerond, erkend en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau Deelcertificaten worden niet als gelijkwaardig gezien.

  • De kandidaat is Prince 2 en IPMA-D of IPMA-PMO gecertificeerd.


.Eisen:

  • In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectondersteuner van ICT projecten, binnen grote (1000+) organisaties.


Wensen:

  • In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied Projectmanagement binnen (Semi-)/overheid of grote organisatie (> 1000 medewerkers).

  • In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inbedden van het issue- en risicomanagementproces, binnen projecten.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagementsoftware (Fortes Change Cloud of gelijkwaardig).


Competenties

  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

  • Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid - Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.

  • Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

  • Service-/Klantgericht - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

  • Kwaliteitsgericht - Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.

  • Resultaatgericht - Is accuraat, heeft doorzettingsvermogen en snelheid.

  • Breed en flexibel inzetbaar - Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.

  • Samenwerken - Heeft oog voor de individuele mens, maar ook voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

  • Levenservaring -Heeft persoonlijkheid en kennis van zaken en een natuurlijk overwicht waarmee zij/hij collega’s als vanzelf connect, motiveert, uitdaagt en op sleeptouw neemt. Zij/hij denkt mee en vindt het belangrijk om het beste van zichzelf te geven, een toegevoegde waarde te bieden door kwaliteitsverbeteringen en de processen op een hoger plan te brengen en voor die kwaliteiten gewaardeerd te worden.

  • Spin in het web -  Is op alle terreinen de sleutelfiguur en het aanspreekpunt voor de programmadirecteur, teamleden en stakeholders.


Eisen



  • De Externe is inzetbaar vanaf 02-12-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-11-2025 voor 28-36 uur per week.Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel.

    De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Eis 1.
    Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe.
    Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4.
    U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • Eis 2.
    De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer.Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
    Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.

  • Eis 3.
    De kandidaat heeft een afgerond, erkend en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau .Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

  • Eis 4.
    De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Senior projectondersteuner van ICT projecten, binnen grote (1000+) organisaties.Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 5.
    De kandidaat is Prince 2 en IPMA-D of IPMA-PMO gecertificeerd.Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend.

  • Eis 6.
    Vereiste competenties/vaardigheden:- Organisatiesensitiviteit

    - Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid - Maakt feiten, meningen en ideeën aan
    anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.

    - Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen
    aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert
    de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

    - Service-/Klantgerichtheid - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en
    speelt daarop in.

    - Kwaliteitsgericht - Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op
    zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.

    - Resultaatgericht - Is accuraat, heeft doorzettingsvermogen en snelheid.

    - Breed en flexibel inzetbaar - Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op
    verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.

    - Samenwerken - Heeft oog voor de individuele mens, maar ook voor het groepsbelang en
    draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

    - Levenservaring -Heeft persoonlijkheid en kennis van zaken en een natuurlijk overwicht
    waarmee zij/hij collega’s als vanzelf connect, motiveert, uitdaagt en op sleeptouw neemt.
    Zij/hij denkt mee en vindt het belangrijk om het beste van zichzelf te geven, een toegevoegde
    waarde te bieden door kwaliteitsverbeteringen en de processen op een hoger plan te
    brengen en voor die kwaliteiten gewaardeerd te worden.

    -Spin in het web - Is op alle terreinen de sleutelfiguur en het aanspreekpunt voor de
    programmadirecteur, teamleden en stakeholders.

    Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de offerte.


Wensen



  • Wens 1.
    De kandidaat heeft bij voorkeur in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied (Senior) Projectmanagement binnen de (Semi-) overheid of grote organisatie (> 1000 medewerkers).De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

    Puntenverdeling:
    0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring op het vakgebied (Senior) Projectmanagement binnen (semi-) overheid of grote organisatie (> 1000 medewerkers).
    5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het vakgebied (Senior) Projectmanagement binnen (semi-) overheid of grote organisatie (> 1000 medewerkers).

  • Wens 2.
    De kandidaat heeft bij voorkeur in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inbedden van het issue- en risicomanagementproces, binnen projecten.De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

    Puntenverdeling:
    0/5= Nee, de kandidaat bezit niet deze ervaring
    5/5= Ja, de kandidaat is in het bezit van deze ervaring

  • Wens 3.
    De kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken.De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

    Puntenverdeling:
    0/5= Nee, de kandidaat bezit deze ervaring niet
    5/5= Ja, de kandidaat bezit deze ervaring

  • Wens 4.
    De kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagementsoftware zoals Fortes Change Cloud of gelijkwaardig.De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

    Puntenverdeling:
    0/5= Onvoldoende t.a.v. overige aanbiedingen
    1/5= Matig t.a.v. overige aanbiedingen
    2/5= Voldoende t.a.v. overige aanbiedingen
    3/5= Ruim voldoende t.a.v. overige aanbiedingen
    4/5= Goed t.a.v. overige aanbiedingen
    5/5= Uitstekend t.a.v. overige aanbiedingen


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.