Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 4 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG8, SDG9

Startdatum

10-10-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

10-04-2025

Standplaats

Krimpen aan den IJssel

Deadline

09-10-2024

Uurtarief

97 euro p/u

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement



Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Functieomschrijving
Als projectleider SROI en duurzame uitstroom ben je verantwoordelijk voor de coördinerende aanpak van Social Return binnen de gemeente Krimpen aan den IJssel. Krimpen aan den IJssel is voor de uitvoering van de Participatiewet één van de drie deelnemende gemeenten binnen de gemeenschappelijke regeling IJsselgemeenten. In jouw functie werk je nauw samen met de arbeidsmakelaars van het Werkplein van IJsselgemeenten om duurzame uitstroom te creëren door middel van inzet van SROI maar ook door actief in gesprek te gaan met lokale werkgevers en te zorgen voor een warme en duurzame samenwerking om inwoners uit de Participatiewet uit te laten stromen naar (betaald) werk. Jouw focus ligt op het opzetten van een coördinerende aanpak van SROI en het realiseren van duurzame uitstroom uit het Participatiewet bestand van de gemeente Krimpen aan den IJssel door een inzet op lokale werkgevers.

Opdracht

  • Implementeren van een gecoördineerde aanpak van SROI binnen de gemeente en deelnemen aan regionale overleggen.

  • Actief informeren van betrokkenen (opdrachtgevers, opdrachtnemers, inkoop) over social return.

  • Afspraken maken en vastleggen met opdrachtnemers en advies en ondersteuning bieden bij de invulling van social return.

  • Monitoren en rapporteren van de realisaties van social return afspraken en adviseren over eventuele sancties.

  • Nieuwe kansen creëren om social return creatiever in te vullen, waardoor ondernemers op een breder vlak iets terug kunnen doen voor de samenleving.

  • Actief samenwerken met de arbeidsmakelaars en casemanagers van het Werkplein IJsselgemeenten en lokale partners om uitstroom van inwoners te realiseren waarbij je ook fysiek op het Werkplein werkt.

  • Acquisitie bij lokale werkgevers voor duurzame uitstroom en onderhouden van samenwerkingen.

  • Signaleren van kansen bij (lokale) werkgevers om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt bij elkaar te brengen.

  • Gesprekken voeren met werkgevers om duurzame werkplekken te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

  • De onderliggende vragen van werkgevers herkennen en als sparringpartner meedenken over oplossingen.

  • Actuele kennis van arbeidsmarktontwikkelingen en trends bijhouden om werkgevers proactief en effectief te adviseren.


Competenties

  • Open;

  • Toegankelijk;

  • Resultaatgericht;

  • Creatief;

  • Proactief;

  • Teamspeler;

  • Doorzetter;

  • Commercieel;

  • Communicatief sterk.


 

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring met of kennis van de participatie wet;

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Social Return (benoem dit duidelijk in het cv);

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van de samenwerking tussen externe partners en gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als accountmanager, werkgeversadviseur of SROI expert bij een gemeente of WSP;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.