Fulltime
Flevoland
Geplaatst 4 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

02-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

02-04-2025

Standplaats

Dronten

Deadline

01-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Overheid



Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
Zoals bij elke gemeente zit er bij ons ook spanning op de complexe uitdagingen in de samenleving, de ambities van het bestuur en de realisatiekracht van de organisatie en dus ook binnen het team. De Dit vraagt om een sterke, verbindende en koersvaste manager die richting kan geven, de balans bewaakt tussen ambitie en realisme en het beste uit onze medewerkers haalt vanuit oog voor hun welzijn en ontwikkeling. We bouwen een samenleving en dat begint in het sociaal domein! Ons hoogste doel is daarbij brede welvaart voor onze inwoners en we maken daarbij stappen om effectgericht te denken en te werken. Zodat we die effecten kunnen bereiken die daadwerkelijk bijdragen aan de brede welvaart van onze inwoners. Inwoners zijn het vertrekpunt van ons handelen en verdienen excellente dienstverlening. Dat betekent dat je intern teamoverstijgend oog hebt voor je collega’s, en de integrale samenwerking stimuleert om opgavegericht te kunnen werken.

Wat ga je doen?
Als Teammanager Samenleving ben jij de leider van ons team. Je rapporteert rechtstreeks aan de gemeentesecretaris en geeft leiding aan het team Samenleving. Je bent verantwoordelijk voor:

  • Leidinggeven aan het team Samenleving: Je stuurt een gedreven team aan en bevordert een cultuur van samenwerking en integriteit. Daarbij begeleid je het team en de gemeente in het proces van groei en verandering als gevolg van de toename van het aantal inwoners.

  • Integraal management: Je implementeert en bevordert integraal werken binnen de gemeente.

  • Dienend leiderschap: Je bent een rolmodel in dienend leiderschap en zorgt voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jouw teamleden.

  • Kruisbestuiving en samenwerking: Je stimuleert samenwerking tussen verschillende disciplines en versterkt de samenhang binnen het team. Daarbij stimuleer je het welzijn en de ontwikkeling van teamleden en de teamontwikkeling.


Daarnaast ben je lid van het Managementteam. Samen met je collega teammanagers ben je verantwoordelijk voor het uitzetten en bewaken van de koers van de organisatie. Dat vraagt kennis en ervaring met sturen van organisaties. Het vraagt bewustzijn van je eigen kernkwaliteiten en oog voor de kwaliteiten van de collega teammanagers om effectief te werken en te sturen.

Competenties

  • Analytisch vaardigheden, besluitvaardig, en visie op maatschappelijke ontwikkelingen;

  • Integraal denken/kijken, zowel team als domeinoverstijgend;

  • Verbindend, compassievol en sturend: Je weet mensen mee te krijgen zonder hun werk over te nemen. Je stuurt op resultaat met oog en oor voor je medewerkers;

  • Politiek sensitief: Je begrijpt de politieke dynamiek en kunt hier tactvol en diplomatiek in opereren;

  • Hard op inhoud, zacht op relatie: Je weet een balans te vinden tussen resultaatgericht werken en een mensgerichte benadering;

  • Flexibel en aanpassingsvermogen: je kunt goed omgaan met de dynamiek en uitdagingen die de snelle groei van de gemeente met zich meebrengt.


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 oktober 2024 van 9.00 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Beschikbaar uiterlijk per 1 november 2024.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeente;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring in bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (maak dit duidelijk aan de hand van een voorbeeld in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met integrale management- en verantwoordingsrapportages, inclusief budgetverantwoordelijkheid (maak dit duidelijk aan de hand van een voorbeeld in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende binnen het sociaal domein;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.