Parttime
Utrecht
Geplaatst 4 weken geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

07-10-2024

Aantal uur per week

18 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Veenendaal

Deadline

06-10-2024

Uurtarief

105 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel. De secretaris bezwaarschriftencommissie komt te werken binnen het team Juridische Zaken en Inkoop.

Opdracht
Momenteel kampt de gemeente Veenendaal met een piek aan bezwaarschriften. Om deze reden zoeken we tijdelijk extra ondersteuning van de commissie voor 18u/week. Je komt te werken op het secretariaat van de algemene bezwaarschriftencommissie. Deze adviseert over uiteenlopende zaken op het gebied van onder meer de Omgevingwet, Wegenverkeerswet, Huisvestingsverordening en handhaving. Je ondersteunt de commissie bij de advisering. Je woont zittingen bij en schrijft de conceptadviezen en verslagen uit.

Het secretariaat is verder belast met de voorbereiding van de zittingen (contact met vakafdelingen en inwoners,  agenderen, dossiervorming, etc.) en de uiteindelijke afhandeling van de bezwaarschriften (opstellen mandaatvoorstellen en beslissingen op bezwaar). Ook zijn we voor enkele eenvoudiger zaaktypen verantwoordelijk voor de ambtelijke afdoening van de bezwaarschriften.

Eisen



  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 van 10:00 uur tot 12:30 uur.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente

  • Minimaal een afgeronde juridische hbo bachelor opleiding


Wensen



  • Beschikbaar per 7 oktober 2024 voor 18 uur per week

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het werken als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het vlak van bezwaarschriftenbehandeling algemene kamer (verkeersbesluiten/afval/urgenties/APV etc.)


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.