Fulltime
Utrecht
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

07-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-10-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

06-10-2024

Uurtarief

105 euro p/u

Sector

Juridisch



Team Juridische Zaken en Advies is een onderdeel van Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH). Het team werkt mee in de primaire processen van de afdelingen Vergunningen en Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving. Ze begeleiden en bewaken de juridische processen en verlenen bijzondere vergunningen. Het team werkt energiek en oplossingsgericht.

Je taken zijn:
In het proces van toezicht en handhaving zorg je voor de uitvoering van verschillende juridische taken. Zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen van zienswijzen, opstellen van lasten onder dwangsom, bestuursdwang en bestuurlijke boetes. Het gaat hierbij om wetten zoals het Omgevingsrecht, de Huisvestingswet en Bijzondere Wetten. Je hebt veel contact met overtreders. Je werkt snel en nauw samen met de betrokken inspecteur en collega-juristen. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar.

Daarnaast verzorg je de collegiale toetsen op besluiten en andere brieven. Je levert een actieve bijdrage aan kennisdeling binnen het project waar je deel van uitmaakt en binnen de juridische vakgroep.

Ook neem je ook deel aan verschillende overleggen (ook in de rol van juridisch secretaris). Hierbij zorg je voor een correcte en duidelijke weergave van afspraken en verslaglegging die tijdens een overleg worden gemaakt. Gedurende het proces heb je veelvuldig contact met collega's, met de aanvrager en indieners van reacties. Het uitvoeren van je vak doe je met kennis van actuele jurisprudentie. De nadruk in het werk ligt op het adviseren en handhaven in Omgevingswet / Huisvestingsregelgeving gerelateerde dossiers.

Eisen



  • Geef hier twee recente en relevante referenties op.Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:

    Referentie 1
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Referentie 2
    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Heb je minimaal 5 jaar werkervaring als jurist in het handhavingsrecht?

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Je hebt een juridische opleiding afgerond op wo-niveau:

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Aantal jaren werkervaring als jurist in het handhavingsrecht:- 0 tot 5 jaar
    - 5 tot 8 jaar
    - Meer dan 8 jaar

  • Ervaring binnen gemeente:
    (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is)- G4 gemeente
    - 100.000+ gemeente
    - Kleinere gemeente
    - Geen

  • Heb je ervaring met de Omgevingswet?

  • Heb je ervaring met huisvestingsregelgeving?

  • Heb je ervaring met projectmatig werken?

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.