Parttime
Flevoland
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG13, SDG7, SDG9

Startdatum

04-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

04-04-2025

Standplaats

Lelystad

Deadline

03-10-2024

Uurtarief

155 euro p/u

Sector

Energie, Juridisch, Overheid, Project- en Programmamanagement



De provincie Flevoland is de jongste en tevens snelst groeiende provincie van Nederland. Waar ooit alleen het water van de Zuiderzee was, is nu de jongste provincie van het land te vinden. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben.

Opdracht
Sinds september 2022 is de provincie Flevoland op basis van een bestuurlijke opdracht gestart met de verwerving van windturbines als gevolg van een saneringsopgave.  Op dit moment voert de provincie minnelijke gesprekken met de betreffende eigenaren.

Voor het proces van minnelijke verwerving tot en met het uitbrengen van het finale bod zijn wij, door het wegvallen van onze projectleider/gespreksleider, per direct op zoek naar vervanging ter ondersteuning van de ambtelijke organisatie. Daarnaast voorzien wij tijdens het eventuele opvolgend onteigeningstraject een basisinzet op het behouden van communicatie met de betreffende eigenaren en hun adviseurs voor eventuele openingen tot minnelijke overeenstemming.

Hierbij voer je de volgende werkzaamheden uit:

  • Het voeren van (de resterende) benodigde minnelijke gesprekken met zowel grondeigenaren als turbineeigenaren.
    Hierbij wordt voorzien dat in een aantal gevallen het zinvol is om het windpark en eigenaren opnieuw rond tafel te zetten in een poging om tot minnelijke overeenstemming te komen. In dat geval wordt de rol van mediator aangenomen.

  • Het adviseren van het ambtelijk kernteam ten aanzien van het te doorlopen proces en de hierin te nemen (gespreks)stappen.

  • Het voorbereiden van een finalebod in overleg met het ambtelijk kernteam.

  • Het voeren van biedingsbesprekingen met de betreffende eigenaren.

  • Aanleggen/ aanvullen van dossiers (vastlegging communicatie en informatie uitwisseling) alsmede het zorgdragen voor volledigheid hiervan.

  • Het op reguliere basis communiceren met de eigenaren en hun adviseurs, het ambtelijk kernteam en Windpark

  • Wij voorzien één keer per twee weken een ambtelijk kernteamoverleg via Teams, gedurende het traject tot het met de finale bieding, waarin de voortgang en de voorgenomen acties worden besproken.


Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: in overleg.

Competenties


  • Uitstekende mondeling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;

  • Accuraatheid;

  • Gestructureerd;

  • Oplossingsgericht;

  • Proactief;

  • Betrouwbaar.


Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Eisen



  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met onteigeningsprocedures en het voeren van minnelijke gesprekken;

  • Beschikbaar per 21 oktober voor 16-24 uur per week;

  • Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;

  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk).


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring binnen het lokale gebied (Flevoland) in relatie tot problematiek rondom opschalen en sanering van windturbines (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verwerving van windturbines (benoem dit duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van onderhandelingen (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Afgeronde opleiding Nederlands Recht op wo niveau;

  • Per direct beschikbaar uiterlijk 11 oktober 2024 voor de gehele duur van de opdracht inclusief de verlengingen .


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.