Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG3, SDG4

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-04-2025

Standplaats

Zoetermeer

Deadline

30-09-2024

Uurtarief

90 euro p/u

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
In Zoetermeer wonen zo’n 30.000 kinderen en met de meesten van hen gaat het prima. Maar een aantal staat bloot aan risico’s als het gaat om veilig en gezond opgroeien. Of hun opvoeders hebben vragen waar ze zelf niet goed uitkomen. Dan komen ze terecht bij het team Jeugd- en gezinshulp van onze afdeling Samenleving. Vanaf januari 2018 kunnen ouders en jongeren voor vrij toegankelijke en preventieve ondersteuning terecht bij het Meerpunt inlooppunt en het Jongeren Informatie punt (JIP). Als er specialistische jeugdhulp nodig is, kan men in gesprek met de huisarts, schoolmaatschappelijk werk (SMW) of de jeugdartsen van de Jeugdgezondheidszorg. Professionals kunnen voor advies/ bij complexe hulpvragen of problematiek terecht bij het team Jeugd en gezinshulp (JGH) van de gemeente. De medewerkers van JGH zijn verantwoordelijk voor de toegang van jeugdhulp bij complexe problematiek. Daarnaast coördineert JGH, voor gezinnen waarbij een veilige ontwikkeling van de jeugdigen in het geding is, de hulpverlening rondom het gezin. In deze gezinnen is sprake van problemen op verschillende gebieden en zijn vaak meerdere hulpverleners betrokken.

Opdracht
De gemeente Zoetermeer is op zoek naar een tijdelijke Unitcoördinator binnen het Sociaal Domein. Als Unit Coördinator (UC) leid jij één/twee van de zes units van Team Jeugd- en Gezinshulp. Jij zorgt voor de dagelijkse aansturing en zorgt voor een goede verdeling van het werk binnen het team. Je bewaakt de kwaliteit van het werk van de individuele medewerkers en levert een bijdrage aan het functioneren van het team als geheel. Je bent verantwoordelijk voor het eindresultaat van de unit. Jij bent de vraagbaak en coach voor je medewerkers. Daarnaast heb je oog voor een goede werksfeer en zorg je voor teambuilding. Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken behoort tot je werkzaamheden en je bent verantwoordelijk voor alle personele aangelegenheden. Denk hierbij aan het toekennen en accorderen van reiskosten, studiekosten, verzuimbegeleiding, zorgverlof, ouderschapsverlof, vacaturevervulling maar ook aan het regelen van allerlei praktische zaken. Je bent de schakel met andere afdelingen binnen het Sociaal Domein, de ketenpartners en klanten en je denkt mee over toekomstig beleid. Ook handel je klachten af en leg je zo nodig verantwoording af aan de nationale ombudsman. Tevens verzorg je de eerste opvang en afhandeling (nazorg) van agressie-incidenten als die voorkomen.

Competenties
- Communicatieve- en motiveringsvaardigheden;
- Mensgericht leidinggeven;
- Samenwerken/verbinden;
- Kunnen schakelen op verschillende niveau’s.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10a (nieuwe structuur)

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 3 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van Jeugdhulp binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een leidinggevende functie binnen het sociaal domein;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met advisering binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het sociaal domein van een gemeente;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie;

  • Uiterlijk per 1 november beschikbaar voor 36 uur per week.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.