Parttime
Utrecht
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG7

Startdatum

26-09-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

26-09-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

25-09-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Energie



Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Programma energietransitie
We willen zo spoedig mogelijk en uiterlijk in 2050 CO2-neutraal zijn. Dat betekent dat de energievoorziening ver vóór 2050 al CO2-neutraal dient te zijn. Vanuit het programma Energietransitie leveren we hier met 30 enthousiaste en deskundige collega’s een bijdrage aan. We richten ons op het stimuleren van energiebesparing, het mogelijk maken van duurzame opwek van energie en een toekomstbestendige energie-infrastructuur. De aard van de opgave vraagt om een innovatieve en inclusieve aanpak.

Ontzorgingsprogramma verduurzaming maatschappelijk vastgoed
Het ontzorgingsprogramma verduurzaming maatschappelijk vastgoed (OMV) is onderdeel van het programma Energietransitie bij de provincie Utrecht en loopt in ieder geval tot mei 2027. Het doel van het programma is om eigenaren van maatschappelijk vastgoed van begin tot eind te begeleiden (ontzorgen) bij het verduurzamen van vastgoed om energie en daarmee CO2 te besparen. Het programma richt zich op de volgende sectoren; gemeenten, scouting, scholen, zorg, cultuur en religieuze instellingen, kinderopvang en buurthuizen. We werken met een team van zeven duurzaamheidscoaches die deze doelgroepen helpen met verduurzaming.

Wil je meer over ons weten, kijk dan op: www.energietransitieutrecht.nl/omv.

Werkzaamheden
Voor de uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een duurzaamheidscoach buurthuizen. Als duurzaamheidscoach begeleid je buurthuizen bij het verduurzamen van hun vastgoed. Na ondertekening van een intentieverklaring begeleid je hen vervolgens in het ontzorgingstraject. Het traject start met een intakegesprek met medewerkers van de deelnemende organisatie. Op deze manier breng je ambities, uitdagingen, behoeften en budgetten in kaart. Hierna volgt vaak een energiescan van de gebouwen om de verduurzamingsmaatregelen en de kosten en baten hiervan inzichtelijk te maken. De scan wordt uitgevoerd door een partij waarmee de provincie een raamcontract heeft. Met behulp van deze scan en je technische-financiële kennis ontwikkel je een businesscase voor de deelnemer en helpt hen bij de investeringsstrategie, interne besluitvorming en tenderfase. Desgewenst kun je betrokken blijven bij de uitvoerings- en realisatiefase.

Het ontzorgingsprogramma heeft het doel om 15 buurthuizen te laten starten aan het ontzorgingstraject. We zijn al op weg om deze doelstelling te behalen. In het ontzorgingstraject ben je als duurzaamheidscoach het aanspreekpunt voor de deelnemende organisaties en het gezicht van het ontzorgingsprogramma. Je denkt mee vanuit hun ambities en budgetten en bespreekt de routekaart en/of duurzaamheidsscan en op basis daarvan geef je advies over wat er mogelijk is en wat een verstandige keuze zou zijn. Welke maatregelen zijn bijvoorbeeld haalbaar op basis van  de CO2-routekaart? Je kunt hierbij voortbouwen op de kennis en ervaring van de andere duurzaamheidscoaches.

Als duurzaamheidscoach wordt je minimaal eens per maand op het provinciehuis in Utrecht verwacht om samen met de andere coaches de voortgang en knelpunten te bespreken. In overleg met de projectleider kan het ontzorgingstraject worden aangepast, bijvoorbeeld vanwege nieuwe inzichten. Verder monitor en rapporteer je maandelijks over de voortgang en de bereikte resultaten.

Competenties
Je beschikt over de volgende competenties en vaardigheden:
- Je bent sociaal, voelt mensen goed aan en kan goed samenwerken en luisteren;
- Je hebt affiniteit met de sector en verduurzaming van gebouwen;
- Je kunt technisch-financiële rapportages goed interpreteren en uitleggen;
- Je kunt goed meedenken en adviseren maatregelen, regelingen en mogelijkheden;
- Je kunt goed, werven, organiseren en coördineren, bent daadkrachtig en gaat zorgvuldig te werk.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  Ja

Eisen



  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau

  • Minimaal 2 jaar werkervaring gedurende de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van dorps- en buurthuizen bij de verduurzaming van hun gebouwen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het thema verduurzaming maatschappelijk vastgoed


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het aanvragen van subsidies
    Ervaring met andere subsidieaanvragen (5 pt)
    Ervaring met DUMAVA subsidieaanvragen (10 pt)
    Geen van beide (0 pt)

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een sluitende integrale business case

  • Ervaring met het begeleiden van dorps- en/of buurthuizen
    Geen van beide (0 pt)
    Minimaal 10 gebouwen (10 pt)
    Minimaal 3 gebouwen (5 pt)

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het technisch en financieel interpreteren van energiescans en/of duurzame meerjaren onderhoudsplannen
    Alleen DMJOP (10 pt)
    Alleen energiescans (20 pt)
    Ervaring met beide (30 pt)
    Geen van bovengenoemde opties (0 pt)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring vanuit de rol als duurzaamheidscoach bij een overheidsorganisatie en/of een maatschappelijke organisatie


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.