Parttime
Utrecht
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG3, SDG4

Startdatum

18-11-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

01-01-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

26-09-2024

Uurtarief

70 euro p/u

Sector

Onderwijs Wetenschap Cultuur, Overheid, Transport&Logistiek



Gemeente Utrecht zet zich in voor het stimuleren van duurzame mobiliteit, en voor een verkeersveilige stad. We willen kinderen en ouders stimuleren om lopend of fietsend naar school te komen. We vinden het belangrijk dat leerlingen de juiste kennis en vaardigheden opdoen om veilig aan het verkeer deel te nemen. Daarnaast moet het ook leuk zijn. Als een kind plezier heeft in lopen of fietsen, is de kans groter dat dit mobiliteitsgedrag standhoudt. Tot slot willen we schoolroutes en -omgevingen verkeersveiliger maken. Met deze doelen in het achterhoofd, hebben we samen met provincie Utrecht een activiteitenaanbod ontwikkeld, gericht op scholen. Dit omvat verschillende typen activiteiten, van verschillende aanbieders zoals fietslessen, lessen over de dode hoek of risico’s van mobielgebruik op de fiets. Scholen kunnen zelf aangeven waarvan ze gebruik willen maken. Om scholen te ontzorgen én te enthousiasmeren voor de activiteiten, zijn we op zoek naar een mobiliteitsmakelaar, dit ben jij! Je taken zijn: Je bent voor basis- en middelbare scholen hét aanspreekpunt voor zaken rond mobiliteit. Je voert periodiek gesprekken en onderhoudt goed contact met zoveel mogelijk scholen in gemeente Utrecht. Hierin luister je naar de behoeftes van scholen en kijk je welke activiteiten hier het beste bij passen. Ook weet je scholen te overtuigen van het belang van aandacht voor lopen, fietsen en verkeersveiligheid. Je maakt hiervoor gebruik van goede voorbeelden (best practices) en ervaringen uit de regio. Tot slot werk je nauw samen met de uitvoerders van de activiteiten. Je zorgt ervoor dat je goed op de hoogte bent van het activiteitenaanbod en de meerwaarde ervan voor scholen. In overleg met de uitvoerders plan je de activiteiten voor de scholen in, zodat de scholen één contactpersoon hebben. Met de provincie streven we ernaar over enkele jaren makelaars te hebben die op provinciaal niveau actief zijn.

1. Contacten bij scholen en opbouwen en netwerk onderhouden • Bezoeken van basisscholen en middelbare scholen binnen de gemeente Utrecht. • Voeren van gesprekken met schooldirecties en docenten om de specifieke behoeften op het gebied van verkeersveiligheid, loop- en fietsstimulering te inventariseren. • Opbouwen en onderhouden van relaties met scholen en andere relevante stakeholders.

2. Contact met aanbieders van activiteiten rond verkeersveiligheid, loop- en fietsstimulering. • Goed op de hoogte zijn van het activiteitenaanbod van de aanbieders, en de meerwaarde ervan voor scholen. • De aanbieders hoeven niet geworven te worden, deze partijen worden gecontracteerd door gemeente en provincie Utrecht.

3. Behoefteanalyse en advisering • Analyseren van de verzamelde informatie om de behoeften van scholen in kaart te brengen. • Adviseren van scholen over mogelijke oplossingen en interventies. • Samenstellen van activiteitenaanbod voor individuele scholen.

4. Implementatie en coördinatie • Coördineren van de uitvoer van loopstimulerings-, fietsstimulerings- en verkeersveiligheidsactiviteiten, zoals inplannen van activiteiten in overleg met scholen.

5. Communicatie en promotie • Informeren en enthousiasmeren van scholen over de voordelen van loop- en fietsstimulering en verkeersveiligheid. • Enthousiasmeren van scholen voor de invoer van schoolzones en -straten. • Benutten van bestaand communicatiemateriaal en -campagnes om bewustwording te vergroten.

6. Administratie en verslaglegging • Verslag doen van gesprekken bij scholen. • Bijhouden hoeveel je naar welke uitvoerders doorverwijst en van welke activiteiten scholen gebruikmaken. • Dit bijhouden in een CRM systeem.

Eisen



  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau


Wensen



  • In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare rol/functie waarin je werkrelaties met scholen hebt opgebouwd en onderhouden- Minder dan 2 jaar
    - 2 tot 3 jaar
    - 3 tot 4 jaar
    - 4 jaar of meer

  • Je hebt bij voorkeur een aantoonbaar netwerk op basis- en/of middelbare scholen binnen gemeente Utrecht.

  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de verkeersveiligheid en/of fietsstimulering

  • Licht kort en bondig toe hoe jouw netwerk op basis- en/of middelbare scholen er uit ziet. Neem hierin mee in wellke (relevante) gemeenten/provincies dit zich bevindt.

  • Licht kort en bondig toe wat voor ervaring je hebt opgedaan in de verkeersveiligheid en fietsstimulering in de afgelopen 5 jaar of welke affiniteit je met dit onderwerp hebt?

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.