Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

02-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

02-04-2025

Standplaats

Alphen aan den Rijn

Deadline

01-10-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid



Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Gemeente Alphen aan den Rijn is bezig met het opstellen van een nieuw omgevingsplan. We willen het omgevingsplan gefaseerd ontwikkelen. Op dit moment zijn we bezig met de eerste fase, het maken van een basisregeling, waarbij de bestaande regelingen uit het tijdelijke omgevingsplan worden omgezet naar nieuwe regels. Het is onze ambitie om de eerste fase van het omgevingsplan in 2025 af te ronden.

Als gedreven jurist met passie voor het omgevingsrecht speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van het omgevingsplan. We zijn goed op weg om de basisregeling op te bouwen en willen de komende periode versnellen. Je gaat aan de slag binnen onze werkgroep omgevingsplan en pakt concreet de volgende zaken en taken op;

  • Analyseren van bestaande planologische regels;

  • Uitdenken van concrete voorstellen om regels te harmoniseren;

  • Verwerken c.q. implementeren van instructieregels;

  • Verwerken van verleende vergunningen en postzegelplannen;
    Afstemmen van planregels met interne en externe partners.


Competenties

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen;

  • Je weet je weg in omvangrijke documentatie goed te vinden;

  • Je bent intrinsiek gemotiveerd om het nieuwe stelsel te doorgronden;

  • Je kunt goed zelfstandig werken en hebt een proactieve instelling;

  • Je werkt gestructureerd en bent punctueel.


Eisen



  • Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als planjurist of beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling in het fysieke domein bij een gemeente;

  • Minstens 1 jaar aantoonbare werkervaring met projecten die verband houden met de omgevingswet binnen een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 16 uur per week;


Wensen



  • Een afgeronde opleiding staats- en bestuursrecht op wo niveau.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het omgevingsplan (omschrijf duidelijk in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist op het gebied van omgevingsrecht;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren en harmoniseren van regelgeving (omschrijf duidelijk in het cv);


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.