Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

25-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

25-12-2024

Standplaats

Leidschendam

Deadline

24-09-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Management, Overheid



Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Deze functie valt in afdeling Informatiemangement, ICT Service en Onderzoek (IISO). Je maakt tijdelijk onderdeel uit van het team Informatiemanagement, waar Informatiebeveiliging (IB) en Onderzoek & Business Intelligence (OBI) ook onder vallen.

Opdracht
Als interim coördinator BI binnen het team IM, IB en OBI neem je tijdelijk de coördinatie over van het Business Intelligence team. Het team BI bestaat uit verschillende analisten die verdeeld zijn over het ruimtelijke domein, het sociaal domein, dienstverlening en interne organisatie. Business intelligence is een belangrijk onderdeel van de totale dienstverlening. Het team IM, IB en OBI is ambitieus en enthousiast en heeft collega's met verschillende achtergronden die elkaar kunnen versterken. Je speelt een cruciale rol bij het verder ontwikkelen en optimaliseren van datagedreven processen binnen de gemeente. In deze rol stuur je het BI-team aan en zorg je voor de implementatie en het beheer van BI-oplossingen die de beleidsvorming en dienstverlening verbeteren. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen om ervoor te zorgen dat data optimaal wordt ingezet om strategische, tactische en operationele beslissingen te ondersteunen. Daarnaast werk je ook samen met andere vakspecialisten (bijvoorbeeld Functioneel Beheer, Data Architectuur) en leveranciers. De teamleden zijn kundig, zelfredzaam én gericht op ontwikkeling en samenwerking. Met de (interne) klant én met elkaar.

Het team IM, BI en OBI is relatief nieuw. Een belangrijk onderdeel van je opdracht is het ondersteunen en adviseren van de teamleider in het samenbrengen van deze vakgebieden, hun werkprocessen en dienstverlening binnen en buiten de organisatie.

Verantwoordelijkheden:

  • Tijdelijk leidinggeven aan het BI-team en waarborgen van de continuïteit van lopende BI-projecten.

  • Verder ontwikkelen en uitvoeren van de BI-strategie, gericht op het verbeteren van gemeentelijke processen en diensten.

  • Adviseren van het management en beleidsmakers op basis van data-analyses en inzichten.

  • Zorgen voor een efficiënte data-infrastructuur en het waarborgen van datakwaliteit en -integriteit.

  • Implementeren van datagovernance en zorgen voor naleving van wet- en regelgeving, zoals de AVG.

  • Identificeren van mogelijkheden om de BI-processen en datagedreven cultuur binnen de gemeente te verbeteren.

  • Fungeren als aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders met betrekking tot data-analyse en rapportages.


Competenties
Strategisch en analytisch sterk
Je kan complexe situaties vanuit een breed perspectief benaderen, data analyseren en strategische beslissingen nemen die aansluiten bij lange termijn doelen.

Leiderschapsvaardigheden en resultaatgericht
Je hebt het vermogen om teams te motiveren, doelen te stellen en daadkrachtig te sturen op het behalen van concrete resultaten.

Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden
Kan effectief en duidelijk informatie overbrengen, zowel mondeling als schriftelijk, en weet daarbij verbinding te maken met verschillende stakeholders.

Flexibel en in staat om snel aan te passen in een nieuwe omgeving
Kan soepel schakelen bij veranderingen en snel productief worden in nieuwe of veranderende werkomgevingen.

Oplossingsgericht en in staat om knelpunten proactief aan te pakken
Heeft een hands-on mentaliteit en denkt in oplossingen, waarbij uitdagingen tijdig worden geïdentificeerd en efficiënt worden opgelost.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 27 september tussen 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als BI-Coordinator/ manager met het coachen en aansturen van een team;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als BI specialist;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke processen en regelgeving


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring in het overbrengen van complexe data-inzichten aan niet-technische stakeholders, benoem hiervan een voorbeeld

  • Aantoonbare werkervaring met Power BI, SQL en Tableau of QlikView, benoem waar hiermee gewerkt is

  • Aantoonbare werkervaring met data-infrastructuur, datamodellering en datagovernance

  • Aantoonbare werkervaring met het werken onder (informatie)architectuur

  • Aantoonbare werkervaring met projectmanagement en het werken met meerdere belanghebbenden in een dynamische omgeving

  • Afgeronde wo bachelor opleiding in de richting van Data Science, Informatica, Bedrijfskunde of een vergelijkbare opleiding

  • Bekend met het GEMMA referentiemodel, benoem dit duidelijk in het cv


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.