Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

17-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

17-01-2025

Standplaats

Leidschendam

Deadline

16-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid



Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Bedrijfsvoering (BV)
Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, informatiemanagement, onderzoek, IT, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.

Opdracht

  • Bezwaarschriften algemeen en ruimtelijk domein (bijvoorbeeld over laadpalen, omgevingsvergunningen, subsidies) informeel behandelen indien mogelijk;

  • Eenvoudige besluiten afhandelen als ambtelijk hoorder;

  • Commissiezittingen inhoudelijk voorbereiden

  • Tijdens de zitting optreden als secretaris;

  • Adviezen opstellen voor de commissie bezwaarschriften;

  • Contacten onderhouden tussen de commissie, de vakafdeling en de bewoner(s);

  • Je bewaakt de voortgang van de bezwaarprocedures en de daarbij horende termijnen.


Competenties
Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.

Visie
Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat op je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je  in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch medewerker;

  • Minimaal een afgeronde hbo Bachelor opleiding in juridische richting;

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met premediation in de afgelopen 3 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een voorbeeld

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch medewerker bij een gemeente

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van en het inhoudelijk voorbereiden van zittingen van de commissie

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Secretaris van de Bezwaarschriftencommissie binnen de volgende vakgebieden: algemeen bestuursrecht (zoals Wob/Woo, APV en GBR) en het ruimtelijk domein (zoals Omgevingswet, Wabo, verkeersbesluiten)
    Geen 3 jaar werkervaring binnen alle 2 de vakgebieden in de afgelopen 7 jaar (0 pt)
    Minimaal 3 jaar werkervaring binnen algemeen bestuursrecht in de afgelopen 7 jaar (15 pt)
    Minimaal 3 jaar werkervaring binnen alle 2 de vakgebieden in de afgelopen 7 jaar (4 pt)
    Minimaal 3 jaar werkervaring binnen ruimtelijk domein in de afgelopen 7 jaar (30 pt)


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.