Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 1 maand geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG3, SDG4

Startdatum

12-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

12-03-2025

Standplaats

Purmerend

Deadline

11-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier” onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.


Opdracht
Het Maatschappelijk Domein staat voor, achter en naast de inwoners van Purmerend en Beemster. En houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is de zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Als domein zijn wij voortdurend in ontwikkeling. Binnen het Maatschappelijk Domein zijn we voor team Jeugd op zoek naar een energieke Jeugd en Gezinshulpverlener.

Als Jeugd en Gezinshulpverlener en PGB indicatiesteller, ben je onder andere verantwoordelijk voor de PBG's voor 18-. Je analyseert hierbij wat er nodig is, waar iemand recht op heeft en welke aantal uren hierbij passend is. Het PGB proces ken jij van A tot Z en weet dit toe te passen in de praktijk. Je controleert dit en ook voor de berekeningen draai jij je hand niet om. Je zorgt ervoor dat alles juridisch klopt en onderbouwd is.

Wat ga je nog meer doen?;

  • Als jeugd- en gezinshulpverlener sta je naast de ouders als die er zelf niet meer uitkomen. Je ziet hun kracht en valkuilen en weet ze te motiveren om zelf weer verder te gaan. Voordat je allerlei instanties inschakelt, kijk je eerst wat een jeugdige, het gezin of het netwerk zelf kan. Zijn er vrienden of familie die kunnen helpen, of andere mensen in de omgeving? Zijn er problemen die dan nog moeilijk op te lossen zijn? Dan onderzoek je samen welke organisaties hulp kunnen bieden. Zo ben je hulpverlener en procesregisseur tegelijk. En is de situatie voor een kind echt (even) onveilig? Dan neem jij ook de nodige maatregelen.

  • Na een brede analyse onderzoek je de mogelijkheden om de gestelde hulpvraag te beantwoorden. Dit leg je samen met de jeugdige of het gezin vast in een perspectiefplan. Je verwijst door bij complexe en/of specialistische hulpvragen. Het uitgangspunt hierbij is dat de specialistische jeugdhulp de zorg niet overneemt, maar dat die expertise aanvullend is op het bestaande en altijd van tijdelijke aard is. Jij monitort de ingezette hulpverlening en houdt zicht op knelpunten en de kwaliteit van de zorg. We zoeken een echte aanpakker. Iemand die blij wordt van een hoog werktempo en die niet bang is om de telefoon op te pakken of op de fiets te springen om bij een gezin langs te gaan.

  • Toetst aan de jeugdwet en verordening Jeugdhulp en stelt de beschikking op;

  • Handelen binnen crisissituaties;

  • Inwoners stimuleren op eigen benen te participeren in de samenleving;

  • Behandelen van aanvragen, waarbij er nauw wordt samengewerkt met de contractmanagers en indien nodig andere zorgverleners binnen de keten;

  • Deelname aan verschillende casuïstiek- en overleg momenten.


Binnen het team zoeken wij een nieuwe collega die punitiviteit en een pro actieve houding meeneemt. Dit voor zowel de organisatie maar vooral voor de kinderen/jongeren. Je bent geduldig, vasthouden en een moeilijk gesprek voeren, dat kan jij!

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;

  • Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;

  • Je bent analytisch en communicatief sterk.


Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.

Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland maandag 16 september 2024 tussen 09.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 september 2024. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Eisen



  • Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv met registratienummer en datum).

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met regievoering;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van jeugd- en gezinshulp binnen een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv);


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met gezinssystemen (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2024.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de jeugdwet;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van jeugdzorg bij een gemeente;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.