Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG9

Startdatum

13-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

13-12-2024

Standplaats

Soest

Deadline

12-09-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Juridisch, Overheid



Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest!

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Je beoordeelt en regisseert ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Soest en bent verantwoordelijk voor het proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met initiatiefnemers van uiteenlopende plannen en probeert daarin gezamenlijk te komen tot een haalbaar plan; je onderzoekt of het plan inpasbaar is of inpasbaar is te maken binnen het beleid van de gemeente Soest en juridische wet- en regelgeving. Er wordt gewerkt met een omgevingstafel.

Competenties
- Gedegen planjuridische kennis en communicatief vaardig;
- Ervaring met overleg met initiatiefnemers;
- Politiek sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A.  Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Beschikbaar op maandag, woensdag en donderdag;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van bestemmingsplanprocedures;

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op juridisch of planologisch gebied;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024, voor tenminste 32 uur per week;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van actuele Wet en regelgeving op het gebied van RO/ omgevingswet en ontwikkelingen hierop, benoem dit in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planjurist ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke instelling;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op en meeschrijven aan Omgevingsplannen;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de bestemmingsplantoets en bestemmingsplan procedures;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.