Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG4, SDG9

Startdatum

12-09-2024

Aantal uur per week

12 uur p/w

Einddatum

12-01-2025

Standplaats

Baarn

Deadline

11-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid



Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbindend en duidelijk.

Opdracht
In het taakveld vergunningverlening worden mensen in het werk opgeleid. Op dit moment vraagt dit te veel capaciteit van de meer ervaren medewerkers. Dit komt omdat de opleidingen meer gericht zijn op de Omgevingswet en de collega’s hebben hun handen vol aan de afhandeling van de reguliere aanvragen.

De casemanager vergunningverlening WABO is integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het toetsen van de omgevingsvergunning/aanvraag (procesbewaking);

  • adviseren en uitvoeren /toepassen van wet- en regelgeving bij de aanvragen omgevingsvergunning;

  • ruime interpretatie van wet- en regelgeving;

  • eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures.


Voor de opdracht wordt iemand gezocht die de nieuwe medewerker ondersteunt in het toetsen en toepassen van wet- en regelgeving, concept-besluiten controleert en feed back geeft op de werkzaamheden. Daarnaast kan de opdrachtnemer als klankbord fungeren voor de andere medewerkers bij meer complexe aanvragen. Aanwezigheid in het gemeentehuis is daarbij gewenst.

Competenties
-
uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
- politiek gevoelig;
- klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
- oplossings- en resultaatgerichte houding.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Een afgeronde opleiding in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Senior Wabo vergunningverlener / coördinator bij een gemeente;


Wensen



  • Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebeid van de omgevingswet.

  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing en coaching van collega's (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van college op complexe aanvragen;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Plantoetser/Wabo vergunningverlener bij een gemeente;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.