Fulltime
Zeeland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

16-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Middelburg

Deadline

15-09-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement



Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Assistent Manager projectbeheersing.

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Locatie: RWS, Leeuwarden, Hybride. Reizen kan vanwege projectomstandigheden benodigd zijn.

Opdrachtomschrijving:

Rijkswaterstaat werkt aan projecten door middel van het Integraalprojectmanagementmodel (IPM model). Je maakt deel uit van een projectteam waarbij jij borgt dat het team op basis van de juiste informatie beslissingen neemt. Daartoe lever je waardevolle stuur-, beheers- en verantwoordingsinformatie aan projectteamleden en de sturingslijn. Bovendien bewaak samen met jouw collega’s vanuit de afdeling projectbeheersing bij Programma’s, Projecten en Onderhoud (PPO) de kwaliteit en de tijdige levering van projectbeheersingsproducten. Jouw rol binnen het projectteam Als Assistent Manager projectbeheersing sta je binnen het projectteam samen met de MPB’er aan de lat voor de integrale beheersing (in scope, tijd, geld, risico’s, planning, informatie, kwaliteit) van meerdere (prestatie/DBFM) contracten waarmee we het beheer en onderhoud van het Rijkswaterstaat wegenareaal in noord Nederland (Groningen-Friesland-Drenthe) meerjarig bij marktpartijen hebben ingekocht. Je creëert (samen met andere Projectbeheersing collega’s in het team) overzicht en inzicht voor het gehele projectteam door te zorgen voor actuele, betrouwbare en complete informatie op de verschillende projectbeheersingsaspecten. Hierbij stel je vanuit de projectopdracht duidelijke prioriteiten en doelen. Je bevindingen vertaal je naar heldere voorstellen tot besluitvorming voor het IPM team en/of de sturingslijn. Jij houdt van het dragen van veel verantwoordelijkheid en dat is maar goed ook. Het team (ca. 25fte) staat aan de lat voor de dagelijkse bereikbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid van ca. 470km aan hoofdwegennet (bestaande uit o.a. wegen, bruggen, aquaducten, dynamische verkeerssystemen etc). en jaarlijkse omzet van ca. 50M€. Je gedijt goed in de dynamische omgeving van Rijkswaterstaat. Juist daar zorg jij voor stabiliteit en overzicht.

Deze opdracht is uitgezet om piekdrukte op te vangen. De werkzaamheden kunnen op termijn in verschillende clusters plaatsvinden binnen de afdeling Projectbeheersing PPO Noord Nederland. Capaciteitsbesteding in deze clusters vindt plaats in overleg met de MPB-er(s) binnen het project/ cluster. Gedurende de uitvoering van de overeenkomst kunnen je werkzaamheden derhalve wijzigen en kun je op andere clusters worden ingezet.

Meest essentiële competenties:

• Samenwerken
• Wendbaarheid/ flexibiliteit
• Zelfontwikkeling
• Organisatiesensitiviteit
• Ondernemerschap/ initiatief

Eisen:
1. Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een voltooide opleiding op hbo-niveau in een relevante richting zoals een financiële, Economische of Bedrijfskundige opleiding
2. Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaren kennis van en werkervaring met projectbeheersing binnen een overheidsorganisatie
3. Je beschikt aantoonbaar over kennis en werkervaring gericht op het IPM model en de rol van Adviseur of Manager Projectbeheersing. Je beschikt daarmee aantoonbaar over kennis van relevante projectmanagementmethoden en -technieken

Wensen:
1. Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek)
2. Je hebt werkervaring in het onderhoud van (weg)infrastructuur
3. Je hebt kennis en ervaring met financieel management van (weg)infrastructuur projecten aan Opdrachtgeverszijde
4. Je beschikt over kennis van UAV-gc, system engineering, Prestatiecontracten en DBFM contracten
5. Je hebt bij voorkeur kennis van de werkwijze Aanleg en Onderhoud en hebt inzicht in de opbouw en organisatie van Rijkswaterstaat
6. Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring met systemen als Relatics (Grip), SAP, en SharePoint

Overige:
• Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen;
• BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding;
• Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).

Eisen



  • Je beschikt aantoonbaar over kennis en werkervaring gericht op het IPM model en de rol van Adviseur of Manager Projectbeheersing. Je beschikt daarmee aantoonbaar over kennis van relevante projectmanagementmethoden en -technieken

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaren kennis van en werkervaring met projectbeheersing binnen een overheidsorganisatie

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een voltooide opleiding op hbo-niveau in een relevante richting zoals een financiële, Economische of Bedrijfskundige opleiding


Wensen



  • Je beschikt over kennis van UAV-gc, system engineering, Prestatiecontracten en DBFM contracten

  • Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring met systemen als Relatics (Grip), SAP, en SharePoint

  • Je hebt bij voorkeur kennis van de werkwijze Aanleg en Onderhoud en hebt inzicht in de opbouw en organisatie van Rijkswaterstaat

  • Je hebt kennis en ervaring met financieel management van (weg)infrastructuur projecten aan Opdrachtgeverszijde

  • Je hebt werkervaring in het onderhoud van (weg)infrastructuur

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek)


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.