Fulltime
Overijssel
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG4, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-02-2025

Standplaats

Losser

Deadline

15-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid



Door het vertrek per 1 augustus j.l. van onze strategisch adviseur is de gemeente Losser op zoek naar een interim strategisch adviseur & opgaveregisseur organisatieontwikkeling.
De duur van de interim-opdracht is afhankelijk van het moment waarop de functie, al of niet gewijzigd, definitief is ingevuld. Dit is mede afhankelijk van het moment waarop enkele samenhangende besluiten worden genomen over de functie van opgaveregisseur. Verwachtte duur van de opdracht, afhankelijk van het startmoment, 4 tot 6 maanden.

Twee hoofdopdrachten.

  • De directie adviseren en ondersteunen bij het vervolg geven aan de uitkomsten van de evaluatie van de organisatie-inrichting.


De gemeente Losser heeft in de eerste helft van 2024 een evaluatie van de organisatie-inrichting laten uitvoeren. De huidige organisatie-inrichting is per 1 juni 2020 ingevoerd en de directie wilde weten in hoeverre de doelen bereikt zijn en waar aanpassingen nodig zijn of punten voor verbetering zitten. De evaluatie is in juni opgeleverd. Deze bevat 11 aanbevelingen voor verdere optimalisering van de organisatie-inrichting. Om hier voldoende voortgang in te houden is een adviseur organisatie-inrichting nodig die zowel de directie adviseert, als op onderdelen plannen van aanpak maakt en zorg draagt voor het tijdig uitvoeren van de zetten stappen in een overall procesplan.

  • Vervullen van de rol van opgaveregisseur voor de opgave “wendbare organisatie, transparant bestuur”.


De gemeenteraad van Losser heeft vijf opgaven geformuleerd en in de begroting opgenomen. We werken dus opgavegericht. De opgaven worden geregisseerd door een opgaveregisseur. Op dit moment is opgaveregisseur nog een rol die medewerkers als taak binnen hun functie vervullen. Een aanbeveling uit de evaluatie is om van opgaveregisseur een functie te maken.
De interim-adviseur heeft als taak om er voor te zorgen dat de programma’s en projecten die binnen de opgave worden uitgevoerd, conform afspraak verlopen.

Overige voorkomende werkzaamheden
Tot slot kunnen ook aanpalende werkzaamheden nodig zijn om voortgang te houden op belangrijke dossiers.

Gevraagd
Ervaring in organisatieontwikkeling
Kennis van en ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie
Analytisch, doelgericht en zorgvuldig in het proces
Open en toegankelijk in het contact en stevig wanneer het moet

Eisen



  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden door Opdrachtgever vergoed.

  • Kandidaat heeft tenminste 3 jaar of meer ervaring in een rol van adviseur in organisatieontwikkeling. Dit dient goed gemotiveerd in het CV te zijn opgenomen.

  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie. (geen semioverheid)

  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO + en/of WO opleiding.


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op 19 september van 9:00 tot 16:00 en 20 september 09:30 tot 15:00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

  • De volgende competenties worden getoetst tijdens een gesprek:- Analytisch
    - Doelgerichtheid
    - Zorgvuldigheid
    - Communicatie stijl

  • Kandidaat heeft ervaring als adviseur binnen een gemeente.

  • Kandidaat is 36 uur per week beschikbaar.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.