Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Amstelveen

Deadline

18-09-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

Juridisch, Overheid



Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. Daarnaast wordt gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verdere groei verwacht. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer zijn een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding.

De afdeling Stedelijke ontwikkeling, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer. Binnen deze afdeling zijn er vier teams: projectmanagement, planeconomie & grondzaken, omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie & grondzaken zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur grondzaken.

Als Juridisch adviseur grondzaken functioneer je zelfstandig en ben je allround. Je werkt in projectgroepen intensief samen met de projectmanager, de planeconoom en andere vakspecialisten. Het gemeentelijke werkproces bij gebiedsontwikkelingen in samenwerking met marktpartijen is zo ingericht, dat er voor iedere fase van de ontwikkeling een overeenkomst wordt aangegaan met daarin de (proces)afspraken voor de betreffende fase van de ontwikkeling. Dat loopt van voorovereenkomst of intentieovereenkomst voor de duur van de haalbaarheidsfase tot en met de anterieure overeenkomst met betrekking tot de realisatie van de bestemmingswijziging en de realisatie van het bouwplan en een eventuele grondverkoop of -aankoop. Als juridisch adviseur grondzaken heb je een belangrijke rol in het bepalen van de ontwikkel- en onderhandelstrategie en in het vormgeven en vastleggen van de juridische afspraken. De projecten waar je aan werkt zijn complex en vragen om een brede ervaring op tactisch en strategisch niveau in de wereld van grondzaken. Het zwaartepunt ligt daarbij op het onderhandelen over en het opstellen van anterieure overeenkomsten. 
De opdracht loopt t/m 30 september 2025. Er is een optie tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Wij zoeken kandidaten voor diverse opdrachten/projecten. Enerzijds voor de afronding/continuering van een aantal dossiers en anderzijds om nieuwe projecten op te starten of over te nemen. 

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving



  • Minimaal een relevante afgeronde hbo opleiding.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten.

  • Up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.

  • Gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan.

  • Basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kan hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij.

  • Ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.


Competenties

  • Onderhandelingsvaardigheden.

  • Strategisch inzicht.

  • Analytisch vermogen.

  • Pragmatische instelling.

  • Bestuurlijke sensitiviteit

  • Zelfstandigheid.

  • Organisatiegericht.

  • Besluitvaardigheid.


In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Toelichting op rooster


16 uur is bespreekbaar. Dagen in overleg.

Eisen



  • De gesprekken staan gepland op donderdag 26 september tussen 10.00 en 15.00 uur.
    De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

  • OpleidingOp cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in een juridische richting.

  • WerkervaringOp cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als jurist grondzaken/ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist

  • WerkervaringOp cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het opstellen van anterieure overeenkomsten bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist


Wensen



  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Noem in de motivatiebrief een aantal projecten waarvoor een anterieure overeenkomst is opgesteld. Onderbouw hoe de overeenkomsten tot stand zijn gekomen en welke rol je als juridisch adviseur in het proces had.

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar een afgeronde WO opleiding in een juridische richting.

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als juridisch adviseur op het gebied van grondzaken bij een gemeente met ruime ervaring in het opstellen (anterieure) overeenkomsten, opgedaan in de afgelopen 7 jaar


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.