Parttime
Overijssel
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Zwolle

Deadline

11-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid



De begraafplaatsen in de gemeente Zwolle vervullen een belangrijke maatschappelijke rol. We kennen vier gemeentelijke begraafplaatsen: Kranenburg, Meppelerstraatweg, Voorst en Windesheim. De gemeente hecht waarde aan een toekomstbestendig begraafplaatsbeleid met een heldere visie en een zorgvuldig begraafplaatsbeheer om strategischer en slagvaardiger te kunnen opereren en de samenwerking intern, maar ook met externe partners te versterken.

Hiertoe is een hernieuwde zienswijze nodig met betrekking tot de positie van het begraafplaatsbeheer binnen de gemeente, de aanpak, verantwoordelijkheden en taken, zowel binnen de organisatie van de gemeente als ook in samenwerking met de ketenpartners. Tegelijkertijd speelt een aantal vraagstukken met betrekking tot de begraafplaats Kranenburg dat op korte termijn aandacht en actie behoeft.
Om bovengenoemde ambities te realiseren, zijn we op zoek naar een adviseur die de lijnen uitzet en het proces begeleidt om te komen tot een toekomstbestendig beleid en beheer van de begraafplaatsen.

Wat ga jij doen
Als adviseur begraafplaatsen:
- ben je aanjager van en aanspreekpunt voor de vernieuwingen binnen de begraafplaatsen;
- stel je ten gunste van het toekomstbestendig beleid en beheer van de gemeentelijke begraafplaatsen in samenspraak met de gemeente een meerjarig investeringsplan op. Hierin neem je per onderdeel de prioritering, planning en gemoeide kosten op. In een plan van aanpak werk je per onderdeel het resultaat, de aanpak en planning uit. Hierbij werk je specifieke onderdelen t.a.v. begraafplaats Kranenburg dusdanig uit dat medio 2023 gestart kan worden met de uitvoering;
- stel je een kerngroep begraafplaatsen samen en leidt deze. Met de ondersteuning van deze groep kom je tot het investeringsplan, het plan van aanpak en de uitvoering hiervan;
- maak je een communicatieplan om alle stakeholders te informeren en actief te betrekken bij het proces;
- koppel je in tussentijdse rapportages de voortgang terug en doet hierin voorstellen voor eventuele aanpassingen in het proces.

Wie jij bent
- Je werkt en denkt op HBO/WO niveau
- Hebt aantoonbare werkervaring op tactisch en strategisch niveau omtrent begraafplaatsen opgedaan bij andere gemeenten.
- Je kunt de praktijk vertalen naar strategisch niveau en andersom.
- Sterke affiniteit met vernieuwing en ontwikkeling op het gebied van begraafplaatsen en een succesvolle aanpak hiervan.
- Je bezit over goede communicatieve vaardigheden en kunt zowel mondeling als schriftelijk op heldere wijze standpunten toelichten en overbrengen.
- Je bent politiek- en omgevingssensitief.
- Ben je positief ingesteld, verbindend en toegankelijk.
- Je bent accuraat en kritisch naar je eigen werk.
- Tenslotte ben je proactief, steekt graag je handen uit de mouwen en neemt verantwoordelijkheid.

Eisen



  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar in een adviserende rol en/of als beleidsmedewerker bij een gemeente.

  • De kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding afgerond

  • De kandidaat heeft op CV aantoonbare werkervaring met begraafplaatsen


Wensen



  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    - Goede communicatie vaardigheden
    - In staat heldere wijze standpunten over te brengen
    - positief ingesteld
    - verbindend en toegankelijk
    - accuraat en kritisch
    - proactief
    - verantwoordelijk

  • De kandidaat heeft ervaring met projectmatig werken.

  • De kandidaat heeft ruime werkervaring in een adviserende rol en/of als beleidsmedewerker bij een gemeente.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.