Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

13-09-2024

Standplaats

Amsterdam

Deadline

12-09-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Infra, Overheid



Adviseur omgevingsmanagement bij zowel de Directie Strategie & Omgeving als het project Openbaar Vervoer Terminal van het Programma Zuidasdok.

Als adviseur omgevingsmanagement kom je te werken in het programmateam van de directeur Strategie & Omgeving en in het omgevingsteam van project OVT. Hierbij vervul je een unieke sleutelpositie, waarbij je het meewerken aan de strategie combineert met het directe contact met stakeholders in de uitvoering van het project.

Programmateam

Onder Strategie & Omgeving vallen de volgende disciplines: stakeholdermanagement, communicatie (waaronder de gezamenlijkheid met Zuidas, 1 loket), bereikbaarheidsaanpak (mobiliteitsmaatregelen), leefbaarheidsmaatregelen, bestuurlijk- en juridische zaken, vergunningenmanagement, grondzaken en ecologie. De directeur S&O, de strategisch omgevingsmanager en de adviseur omgevingsmanagement vormen samen een kernteam, sturen dit programmateam aan en coördineren projectoverstijgende thema’s. In overleg is ruimte voor verdeling van deze thema’s als dossiers.

De adviseur omgevingsmanagement organiseert daarnaast diverse directie-, beheerders-, en gebruikersoverleggen met betrokken stakeholders en vervult hierbij een secretarisrol. Denk hierbij aan overleggen met directies van GVB, RWS WNN, ProRail, NS, Waternet en V&OR (gemeente Amsterdam). Daarnaast neem je deel aan het raakvlakkenoverleg met gebiedsontwikkeling Zuidas, waar afspraken worden gemaakt over allerlei raakvlakken in de planvorming en uitvoering.

Een eerste opdracht voor de adviseur omgevingsmanagement kan zijn om met een team van verschillende omgevingscollega’s uit de projecten te komen tot een strategie voor leefbaarheid tijdens de gehele uitvoeringsperiode, om vervolgens gericht het leefbaarheidsbudget hierop in te kunnen zetten.

Project OVT

De verbouwing van station Zuid is inmiddels in uitvoering, met momenteel focus op het openen van de nieuwe Brittenpassage in 2026. De adviseur omgevingsmanagement komt te werken in het omgevingsteam, aangestuurd door de omgevingsmanager. Hier ben je sparringspartner en ondersteun je in het zelfstandig oppakken van allerlei afstemming met de omgevingspartijen (denk aan: kantoren, bedrijven, hotels, bewoners, belangengroepen). Ook werk je samen met de aannemer Bouwcombinatie Nieuw Zuid en monitor je omgevingsafspraken uit het contract. Project OVT is een dynamisch team waar in de uitvoering snel wordt geschakeld en altijd wat te doen is. Binnen de functie is ruimte om daar in overleg met de omgevingsmanager verder invulling aan te geven.

Werkzaamheden
Concrete werkzaamheden

Bij zowel het Programmateam als het project OVT gaat het om de volgende concrete werkzaamheden en producten:

- Stakeholdermanagement en relatiebeheer.

- Opstellen van plannen en notities ter ondersteuning van besluitvorming.

- Organiseren van en secretaristrol bij diverse overleggen met betrokken directies, opdrachtgevers, beheerders, raakvlakpartners en partijen in de omgeving.

- Presenteren van de voortgang bij verschillende bijeenkomsten van het programma zelf en bij partners.

- Opstellen van jaarplan om concreet uitvoering te geven aan het Strategisch Omgevingsmanagementplan.

- Uitwerken van een omgevingsanalyse voor project OVT.

- Uitwerken van een strategie voor leefbaarheid voor het programmateam.

- Coördineren van de voortgang op verschillende disciplines die onder Strategie & Omgeving vallen.

- Gevraagd en ongevraagd adviseren van de directeur Strategie & Omgeving, Strategisch omgevingsmanager en Omgevingsmanager OVT.

Concrete taakverdeling wordt nader uitgewerkt in overleg met de directeur S&O en de strategisch omgevingsmanager. Hierbij is ruimte voor het samenstellen van een takenpakket dat past bij de eigen interesse of ontwikkelvraag.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Over Zuidas/Zuidasdok

Zuidas

Bouwen aan een unieke Amsterdamse stadswijk, waar duizenden mensen wonen, werken en recreëren. Dat is ons werk. We doen dat in opdracht van de gemeenteraad van Amsterdam. Zuidas is een internationale toplocatie, op een strategische plek tussen de binnenstad en Schiphol. Het gebied ontwikkelt zich tot een complete stadswijk. Een toplocatie waarin werken, wonen en voorzieningen worden gecombineerd, en met een sterk internationaal karakter. Zuidas kenmerkt zich door een goede bereikbaarheid vanwege de nabijheid van station Amsterdam Zuid, verschillende metrostations, de snelweg A10 Zuid en de nabijheid van Schiphol.

Zuidasdok

Tegelijkertijd met de gebiedsontwikkeling Zuidas wordt een van de belangrijkste infrastructurele projecten van Nederland gerealiseerd: Zuidasdok. Om de bereikbaarheid van Amsterdam en de noordelijke Randstad te bewaken en de leefbaarheid in Zuidas te vergroten, realiseren we met Zuidasdok het volgende:

• Vernieuwen en uitbreiden station Amsterdam Zuid

• Verbreden en deels ondergronds brengen snelweg A10 Zuid

• Herinrichten van de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel

• Herinrichten openbare ruimte stationsgebied

De opdrachtgevers van Zuidasdok zijn het Rijk, de provincie Noord-Holland, Vervoerregio Amsterdam en gemeente Amsterdam. De uitvoerende organisaties voor Zuidasdok zijn Rijkswaterstaat, ProRail en de gemeente Amsterdam, samen vormen zij de programmaorganisatie Zuidasdok

Eisen


Beschikbaarheid en tarief kandidaat



  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

  • Eigen Verklaring
    Bijgesloten verklaring is van toepassing op deze aanbesteding. De in te vullen bijlage Eigen Verklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.Deze verklaring wordt afgegeven ten behoeve van bovengenoemde Overeenkomst Onder Leiding en Toezicht voor de genoemde medewerker die voor de werkzaamheden Onder Leiding en Toezicht van de gemeente wordt ingezet.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - DraaideurconstructieDe aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde hbo opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld Urban Studies, bouwkunde, management van de leefomgeving, communicatie)) of door ervaring verkregen hbo werk- en denkniveau.Dit dient duidelijk geel gemarkeerd te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar relevante ervaring met het invullen van een secretarisrol.Dit dient duidelijk geel gemarkeerd te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een functie in het project- en/of omgevingsmanagement in de ruimtelijke sector.Dit dient duidelijk geel gemarkeerd  te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat voert in het kader van belangenverstrengeling of het bedrijf waarvoor hij/zij werkt, geen opdrachten uit t.b.v. de Opdrachtnemers van de hoofdcontracten van Zuidasdok.Dit dient duidelijk geel gemarkeerd te blijken uit het cv.

  • ReferentieU dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn


Wensen



  • Het tarief (met minimum- en maximumtarief)

  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Informatie leverancierWij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund.

    Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

    Naam contactpersoon
    Telefoonnummer contactpersoon
    E-mailadres van de contactpersoon
    Volledige naam tekenbevoegd persoon
    Functie tekenbevoegde persoon
    Straat + huisnummer
    Postcode + plaats

  • Toetsing van de competentie:
    Analytisch vermogen: Gevorderd

  • Toetsing van de competentie:
    Inlevingsvermogen: Gevorderd

  • Toetsing van de competentie:
    Overtuigingskracht: Gevorderd

  • Toetsing van de competentie:
    Samenwerken: Gevorderd

  • Toetsing van de competentie:
    Schriftelijke vaardigheid: Gevorderd

  • Toetsing van de competentie:Initiatief: Gevorderd

  • Van toepassing zijnde overeenkomstDe bij deze vraag toegevoegde overeenkomst(en) zijn van toepassing op uw inschrijving op deze opdracht. Bijlage 6 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomsten van toepassing.

    Let op. U geeft als leverancier aan welke overeenkomst van toepassing is op deze aanvraag. De gemeente Amsterdam verifieert uw keuze en behoudt zich het recht voor om (gemotiveerd) af te wijken

    - ZAD 2024 OVEREENKOMST VAN OPDRACHT.pdf
    - ZAD 2024 OVEREENKOMST INTERMEDIAIR.pdf

  • Wens - Toevoegen motivatie
    De aangeboden kandidaat beschrijft in een korte motivatie (max 1 A4) waarom de kandidaat deze functie graag vervuld, voldoet aan de eisen en wensen en daarom bij uitstek geschikt is voor deze functie.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in het projectmatig samenwerken met meerdere partijen.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met een of meerdere opdrachtgevers van Zuidasdok (gemeente Amsterdam, Vervoerregio Amsterdam, Rijkswaterstaat, ProRail)Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met infraprojecten.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met omgevingsmanagement in een hoogstedelijke omgeving, in een positie waar afweging van verschillende belangen wezenlijk onderdeel van de functie was.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.