Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

13-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

13-09-2025

Standplaats

Voorschoten

Deadline

12-09-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Management, Overheid



Onze groene gemeente, vlak bij Leiden, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze 25.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons team dat zich dagelijks inzet voor het welzijn van onze inwoners. Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Opdracht
Voorschoten staat aan de vooravond van een ingrijpende verandering! We hebben ambities, willen concrete resultaten behalen en deze duurzaam verankeren om een toekomstbestendige organisatie te worden. We zijn binnen onze organisatie een ontwikkeltraject gestart met maar liefst 17 projecten. Eén van deze projecten is de transitie naar een klantgerichte organisatiestructuur. Vanaf 1 januari 2025 gaan we volgens deze nieuwe structuur werken, met een extra managementlaag en nieuwe teamindelingen.

Om de aanstaande verandering vorm te geven zijn wij op zoek naar een kwartiermaker voor de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling gaat in de toekomst bestaan uit het team Kernsupport (Financiën, Juridische zaken en Inkoop) en het team Werkbeleving (HR, Facilitaire zaken en Vastgoed). Samen zorgen deze teams voor de ondersteuning van de twee andere afdelingen: Dienstverlening en Bestuur.

Om de interne dienstverlening tot 1 januari 2025 te continueren en na 1 januari de inrichting en processen duurzaam te borgen binnen de gemeentelijke organisatie, zoekt de gemeente Voorschoten een ervaren kwartiermaker. De kwartiermaker heeft als hoofdtaken:
- De afdeling bedrijfsvoering in hernieuwde samenstelling vorm te geven en in te passen in de bredere organisatieontwikkeling;
- De kwaliteit en stabiliteit van (kritische) werk- en bedrijfsprocessen te optimaliseren;
- Planmatig te werken aan teamontwikkeling binnen de teams van de afdeling Bedrijfsvoering;
- De randvoorwaarden te creëren op het gebied van bedrijfsvoering ter ondersteuning van hoogwaardige dienstverlening binnen de afdelingen Dienstverlening en Bestuur;
- Interne dienstverleningsafspraken op te stellen en deze te implementeren binnen de bedrijfsprocessen;
- Sturen op de dienstverleningsovereenkomsten op het gebied van ICT, DIV en informatiemanagement, welke in regie worden uitgevoerd;
- Hiërarchisch leiding geven aan de huidige teammanagers binnen Bedrijfsvoering en het toekomstig afdelingshoofd en toekomstige teammanagers voor te bereiden op hun werkzaamheden.

Competenties
Jij en anderen herkennen jou in de volgende eigenschappen:
- Zelfstartend, pro-actief, analytisch, toegankelijk;
- Je bent resultaatgericht, verbindend en je bent ‘een doener die denkt’ en krijgt dingen gedaan;
- Je bent organisatiesensitief, maar niet politiek. Je weet aan te spreken zonder de relatie te verliezen.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. 

Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op woensdag 18 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Eisen



  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Kwartiermaker bedrijfsvoering;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 32 tot 36 uur per week;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en beheersing en verbetertrajecten, licht dit duidelijk toe in het cv;

  • Een afgeronde opleiding Lean Six Sigma.

  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau in de richting van facilitair of bedrijfskunde;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als kwartiermaker/ interim manager/ programmanager op het gebied van bedrijfsvoering binnen een gemeente;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.